Zobrazeno 1 - 10
of 105
pro vyhledávání: '"Social movement learning"'
Autor:
Mai Atta, John Holst
Publikováno v:
European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, Vol 14, Iss 1 (2023)
The field of Adult Education is rich with general theories of learning but limited in terms of theories that inform social movement learning (SML). Today, there are several conceptualizations of SML, but little learning theory development based direc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/60a7977d18d944c4a2fd10b6405b3e55
Autor:
Piotr Kowzan, Przemysław Szczygieł
Publikováno v:
European Journal for Research on the Education and Learning of Adults (2022)
The article analyses learning related to experiencing violence in social actions and social movements. Activists may experience physical abuse from individuals and from organised entities such as the police, both accidentally and as a form of intenti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d5bdb6fe4584683bbc0343332d6055c
Publikováno v:
Engaged Scholar Journal, Vol 8, Iss 1 (2022)
How does individual transformation unfold within social movement learning (SML), a territory that mainly embodies learning as a collective practice? What are the roles of visual arts in mediating such transformation? We answer these questions by expl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0932305af2a43028e3acbedd0669f40
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, Vol 12, Iss 2 (2021)
Feminist activism has always promoted informal learning opportunities for men and women. Internet, along with ICTs have expanded these opportunities by affording large-scale feminist mobilising and connection. Yet the digital environment is not only
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36a1755d8e114f359e5977a4fe966b12
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Walters, Shirley
Arundati Roy (2020) states that historically pandemics have forced humans to break with the past and imagine their world anew. This chapter, set in the COVID-19 pandemic, centres the importance of cognitive justice which is an essential part of the s
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/89198
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pierre Walter, Allison Earl
Publikováno v:
European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, Vol 8, Iss 1 (2017)
This paper examines how current theorizing on public pedagogy can be used to understand scholarship on creative, arts-based pedagogies in informal environmental education for adults. In particular, the study applies Biestas (2012, 2014) typology of p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f31f00d257404192bd2f754e31991cd3