Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"Social communication impairments"'
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 20, Pp e39053- (2024)
This meta-analysis aims to systematically evaluate if different physical activities (PA) improve the social communication impairments (SCI) seen in children with autism spectrum disorder (ASD). For this meta-analysis, five databases (Web of Science,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5d9a07b1c3574779a4ca5421dfa4ade1
Autor:
Yang Yang, Dandan Chen, Kelong Cai, Lina Zhu, Yifan Shi, Xiaoxiao Dong, Zhiyuan Sun, Zhiyuan Qiao, Yahui Yang, Weike Zhang, Haiyong Mao, Aiguo Chen
Publikováno v:
BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, Vol 16, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract Background Social communication impairments (SCI) is a core symptom of autism spectrum disorder (ASD) and is marked by challenges in social interaction. Although physical exercise has been shown to improve SCI, this finding has not been supp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c62ca1d5e9549eb9b3880dfd4f12b8f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Despite impairments in social communication in children with autism spectrum disorder (ASD), existing studies only examine the effects of either MT or DMT interventions. In the family setting, few studies have investigated interventions for social co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f1792cb525c14cadad98bfe6d3616259
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cooley, Jamie A.
Despite a growing body of literature examining the social communication challenges children with developmental disabilities such as autism experience, relatively less is known about their symbolic representation skills. This study examined how childr
Externí odkaz:
http://rave.ohiolink.edu/etdc/view?acc_num=ohiou1313501692
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.