Zobrazeno 1 - 10
of 923
pro vyhledávání: '"Social Feedback"'
Autor:
Mengfei Han, Ruoxuan Han, Xin Liu, Duo Xie, Rong Lin, Yaokun Hao, Hanxiao Ge, Yiwen Hu, Yuyang Zhu, Liu Yang
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 18 (2024)
IntroductionSocial ties play a crucial role in determining the health and wellbeing of individuals. However, it remains unclear whether the capacity to process social information distinguishes well-connected individuals from their less-connected peer
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d30541d648d247809da26805020f88c2
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Learning, an important activity for both human and animals, has long been a focal point of research. During the learning process, subjects assimilate not only their own information but also information from others, a phenomenon known as social learni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a82dfea007f40eb84e8876828d995f7
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 292, Iss , Pp 120620- (2024)
Social pain, a multifaceted emotional response triggered by interpersonal rejection or criticism, profoundly impacts mental well-being and social interactions. While prior research has implicated the right ventrolateral prefrontal cortex (rVLPFC) in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cf1c5428acaf431bb6c0391827112eaa
Autor:
Simone Dobbelaar, Michelle Achterberg, Anna C.K. van Duijvenvoorde, Marinus H. van IJzendoorn, Eveline A. Crone
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 62, Iss , Pp 101264- (2023)
Learning to control behavior when receiving feedback underlies social adaptation in childhood and adolescence, and is potentially strengthened by environmental support factors, such as parents. This study examined the neural development of responding
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b186508f4ce042e4b3ff7210e2bd11d4
Autor:
Yiling Liu, Muxin Ouyang, Wenjie Peng, Wenyang Zhang, Keming Lu, Yujun He, Xiangyan Zeng, Jie Yuan
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 1, p 36 (2024)
Implicit learning refers to the process of unconsciously learning complex knowledge through feedback. Previous studies investigated the influences of different types of feedback (e.g., social and non-social feedback) on implicit learning. This study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/823d9e888c984f01b6b4bb4e86d6c8ed
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.