Zobrazeno 1 - 10
of 66
pro vyhledávání: '"Slezak, C."'
Publikováno v:
Phys. Rev. ST Physics Ed. Research 7, 020116 (2011)
This paper examines the educational impact of the implementation of "Changes in Energy and Momentum" from the Tutorials in Introductory Physics in five different instructional settings. These settings include (1) a completely computer-based learning
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1110.0050
Publikováno v:
C Slezak et al 2009 J. Phys.: Condens. Matter 21 435604
A numerically implementable Multi-scale Many-Body approach to strongly correlated electron systems is introduced. An extension to quantum cluster methods, it approximates correlations on any given length-scale commensurate with the strength of the co
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/cond-mat/0603421
Publikováno v:
Phys. Rev. B 73, 205122 (2006)
We calculate the spectral properties of the one-dimensional Holstein and breathing polarons using the self-consistent Born approximation. The Holstein model electron-phonon coupling is momentum independent while the breathing coupling increases monot
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/cond-mat/0602249
Pairing occurs in conventional superconductors through a reduction of the electronic potential energy accompanied by an increase in kinetic energy, indicating that the transition is driven by a pairing potential. In the underdoped cuprates, optical e
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/cond-mat/0211298
The single impurity Kondo model at zero temperature in a magnetic field is solved by a semi-analytical approach based on the flow equation method. The resulting problem is shown to be equivalent to a resonant level model with a non-constant hybridiza
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/cond-mat/0208539
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Educational Research for Policy & Practice; Jun2019, Vol. 18 Issue 2, p167-180, 14p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.