Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"Skopeliti I"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vosniadou, S. Skopeliti, I.
The present research tested the hypothesis that the reading of science text can create new misconceptions in students with incongruent prior knowledge, and that these new misconceptions will be similar to the fragmented and synthetic conceptions obta
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::8ee68963a3c76cd2628dde944b24e015
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3060392
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3060392
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Skopeliti, I. Vosniadou, S.
In two experiments we investigated the hypotheses that a) the refutation of more than one alternative conception, and b) the inclusion of categorical information in a refutation text will facilitate elementary school children's understanding of the s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::72295b191f776367508f171291b9cbdc
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983532
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2983532
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vosniadou, S. Skopeliti, I.
We describe the main principles of the framework theory approach to conceptual change and briefly report on the results of a text comprehension study that investigated some of the hypotheses that derive from it. We claim that children construct a nai
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::baf0057d306374d346d0dae0ce9ee1b1
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3014895
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3014895
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This experiment investigated the effect of the presentation of a globe - the culturally accepted artifact representing the earth - on children's reasoning in elementary astronomy. Forty-four children from grades 1 and 3 were interviewed individually.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::bee501a003af252c5f3c7cf6ba352374
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2984351
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2984351
An experiment investigated how methods of questioning affect children's responses regarding the shape of the earth and the day/night cycle. Seventy-two children from Grade 1 and Grade 3 in a middle-class elementary school in Athens, Greece, were test
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::d295c53f1c12c793b867c750d9f41805
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2984391
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2984391