Zobrazeno 1 - 10
of 401
pro vyhledávání: '"Simple View of Reading"'
Autor:
Jelena Kuvač Kraljević, Nikolina Runje, Valentina Ružić, Ana Matić Škorić, Mirjana Lenček, Antonia Štefanec
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionReading is an important academic skill. Children who exhibit reading difficulties are more likely to experience various negative professional and personal consequences. To successfully identify children with reading problems as early as p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/489a9fc799ec4679854a16d00f26e2c0
Autor:
Christian Waldmann, Maria Levlin
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2024)
IntroductionWe examined the concurrent language and cognitive abilities in a group of Swedish students with different reading profiles in secondary school, and the retrospective (primary school) and prospective (upper-secondary school) reading skills
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5125bd1e42f545eb8d0395991051d326
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
PurposeReading fluency has been considered an essential component of reading comprehension, but it is yet to be examined in a reading model in a non-alphabetic writing system. This study investigated whether reading fluency could be identified as a s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e4f4f28a3e648dc89bd81e88582f6af
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Laura V. Sánchez-Vincitore, Cledenin Veras, Aída Mencía-Ripley, Carlos B. Ruiz-Matuk, Daniel Cubilla-Bonnetier
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
The Simple View of Reading (SVR) proposes that reading comprehension depends on two general processes –language comprehension and word recognition– and that the contribution of these known processes to reading comprehension varies in time. Specif
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f961f08758ce428fbb185f6becf9a205
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Research on the predictors of reading comprehension has been largely focused on school-aged children and mainly in opaque orthographies, hindering the generalization of the results to adult populations and more transparent orthographies. In the prese
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bab3a678a3b444d0854fbadd581b6e42
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.