Zobrazeno 1 - 10
of 59
pro vyhledávání: '"Simms, Nina"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Simms, Nina K., Gentner, Dedre
Publikováno v:
In Cognitive Development April-June 2019 50:177-194
Publikováno v:
In Journal of Experimental Child Psychology February 2018 166:160-177
Autor:
Richland, Lindsey E., Begolli, Kreshnik Nasi, Simms, Nina, Frausel, Rebecca R., Lyons, Emily A.
Publikováno v:
Educational Psychology Review, 2017 Mar 01. 29(1), 41-53.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/44956361
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 45, iss 45
Relational ability—the ability to compare situations or ideas and discover common relations – is a key process in higher-order cognition that underlies transfer in learning and creative problem solving. For this reason, it has generated intense i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::7969824387aab1074a5f6a5534d6e399
https://escholarship.org/uc/item/27j6n7jm
https://escholarship.org/uc/item/27j6n7jm
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 44, iss 44
To grasp visual relationships, such as those presented in figures or diagrams, viewers must often compare the spatial relationships between visual structures (e.g., the slopes of two lines, sequences of DNA strands). Past work has found that this vis
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::cc1953ec893ba8e9944287d96bc31ea9
https://escholarship.org/uc/item/71f4549n
https://escholarship.org/uc/item/71f4549n
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 43, iss 43
Visual comparison is used in education to convey important commonalties and differences. This process is more effective when the figures are spatially aligned so that the corresponding parts and relations are maximally clear (direct placement) (Matle
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::a8c68ffc6cf928d64826436dd94620fa
https://escholarship.org/uc/item/2wr3z374
https://escholarship.org/uc/item/2wr3z374
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.