Zobrazeno 1 - 10
of 483
pro vyhledávání: '"Shanley E"'
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 4, p 264 (2023)
The present study investigates the developmental trajectory of abstract representations for syntactic structures in children. In a structural priming experiment on the dative alternation in German, we primed children from three different age groups (
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/823b363afe1b46ec8443a0ddb9beff72
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Caregivers typically use a simplified mode of the language – child-directed speech (CDS) – when addressing young children. In this study, we investigate the use of complex morphological structures with a word class change within a single word in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76fb968623c5424185a5a7f510b77cc3
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
The category “native speaker” is flawed because it fails to consider the diversity between the speaker groups falling under its scope, as highlighted in previous literature. This paper provides further evidence by focusing on the similarities and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59c130fe54a142c7a3d72141044076a8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Bilingualism: Language & Cognition; May2024, Vol. 27 Issue 3, p515-529, 15p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.