Zobrazeno 1 - 10
of 59
pro vyhledávání: '"Serial reaction time (SRT) task"'
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 3, p 198 (2024)
This study aimed to compare procedural learning skills between Spanish-speaking preschool children (ages 4 years to 4 years, 11 months) with developmental language disorder (DLD) and their chronologically matched typically developing (TD) peers. Usin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5ee306ab195640a1ae32f84955a33069
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mireia Marimon, Andrea Hofmann, João Veríssimo, Claudia Männel, Angela D. Friederici, Barbara Höhle, Isabell Wartenburger
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Infants show impressive speech decoding abilities and detect acoustic regularities that highlight the syntactic relations of a language, often coded via non-adjacent dependencies (NADs, e.g., is singing). It has been claimed that infants learn NADs i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bbb4d555d6914ced88b6091e356b0590
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Karolina Janacsek, Kyle F. Shattuck, Kaitlyn M. Tagarelli, Jarrad A.G. Lum, Peter E. Turkeltaub, Michael T. Ullman
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 207, Iss , Pp 116387- (2020)
Sequence learning underlies numerous motor, cognitive, and social skills. Previous models and empirical investigations of sequence learning in humans and non-human animals have implicated cortico-basal ganglia-cerebellar circuitry as well as other st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eb47c90ba6f643e4a7426e09de77a557
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jarrad A. G. Lum, Gillian M. Clark, Pamela Barhoun, Aron T. Hill, Christian Hyde, Peter H. Wilson
Publikováno v:
Psychophysiology. 60
Implicit sequence learning describes the acquisition of serially ordered movements and sequentially structured cognitive information, that occurs without awareness. Theta, alpha and beta cortical oscillations are present during implicit motor sequenc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 10 (2016)
Enhanced procedural learning has been evidenced in conditions where cognitive control is diminished, including hypnosis, disruption of prefrontal activity and non-optimal time of the day. Another condition depleting the availability of controlled res
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/28be251f46244b6b94302bb861becba3
Autor:
Marimon Tarter, Mireia, Hofmann, Andrea, Veríssimo, João, Männel, Claudia, Friederici, Angela Dorkas, Hoehle, Barbara, Wartenburger, Isabell
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Infants show impressive speech decoding abilities and detect acoustic regularities that highlight the syntactic relations of a language, often coded via non-adjacent dependencies (NADs, e.g., is singing). It has been claimed that infants learn NADs i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1e0f60084339cbc7068795acd6a62046