Zobrazeno 1 - 10
of 454
pro vyhledávání: '"Sentence reading"'
Publikováno v:
PeerJ, Vol 12, p e17878 (2024)
It remains uncertain whether causal structure prediction can improve comprehension in Chinese sentences and whether the position of the headword mediates the prediction effect. We conducted an experiment to explore the effect of causal prediction and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4653b99549348d4b47ae87fb79936d0
Autor:
Margot De Rom, Marie Van Reybroeck
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionChildren with dyslexia face persistent difficulties in reading acquisition, which results in poor reading accuracy. In addition to the commonly studied reading errors such as omissions, additions, substitutions, and letter reversals, they
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d97673471a8242f6b3e8e2627920da6b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lubomira Novakova, Martin Gajdos, Jana Markova, Alice Martinkovicova, Zuzana Kosutzka, Jana Svantnerova, Peter Valkovic, Zsolt Csefalvay, Irena Rektorova
Publikováno v:
Frontiers in Aging Neuroscience, Vol 15 (2023)
Parkinson’s disease (PD) affects the language processes, with a significant impact on the patients’ daily communication. We aimed to describe specific alterations in the comprehension of syntactically complex sentences in patients with PD (PwPD)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0929e70de02d47ff855ce186426782ec
Publikováno v:
Heliyon, Vol 9, Iss 1, Pp e13043- (2023)
To address the controversy on cognitive resources sharedness between language and music in semantic processing, two experiments were conducted via the interference paradigm using the Event-Related Potential (ERP) technique. In Experiment 1, a five-wo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02dc07c5fa3d41b49ec5f14bb9534c21
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 228, Iss , Pp 103641- (2022)
Though previous research has examined how implicit meter can facilitate the processing of stress-timed languages, syllable-timed languages, such as Chinese, remain under studied. Past research has shown that among verb-noun combinations in Chinese, t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/08e0010b56ee4b47925f3b86e54114d9
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
In this study, we investigated how word- and text-level processes contribute to different types of reading fluency measures. We aimed to increase our understanding of the underlying processes necessary for fluent reading. The sample included 73 Dutch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/964dde9b991a4bbbbbd2f5625ebded76
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.