Zobrazeno 1 - 10
of 278
pro vyhledávání: '"Semantic approach"'
Autor:
Shamilli Giula
Publikováno v:
Художественная культура, Iss 3, Pp 66-95 (2024)
This article is an introduction to the problem of systematizing the traditional music of Jews in relation to the historical waves of their migration to the Caucasus. The author analyzes two contrasting rhetorics in Russian pre-revolutionary and conte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f1dabe61f0445dcb92d60b18fc1a841
Autor:
Zeijlstra, Hedde, author
Publikováno v:
Negation and Negative Dependencies, 2022.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198833239.003.0008
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Engineering and Applied Science Research, Vol 48, Iss 5, Pp 518-528 (2021)
Designing a star schema is a complex and time-consuming process requiring an expert to perform several tasks such as denormalization, dimension design, and construction of fact tables. This study presents a method to automatically design and generate
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b3bf594d3a4643f8bfa8b3e3f3e57bb3
Publikováno v:
Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Pedagogičeskogo Universiteta, Iss 2, Pp 101-111 (2021)
Рассматривается возможность использования исторически сложившихся интонационных семантических стереотипов для развития творческой
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5538fb8978c14c6694d89e90c85c5a5b
Publikováno v:
RUDN Journal of Language Studies, Semiotics and Semantics, Vol 11, Iss 1, Pp 48-63 (2020)
The article makes an attempt to comprehend the cognitive-semantic approach to the Chinese language in the framework of its teaching and study in higher education, taking into account features contrasting to the Russian language. The main theoretical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5c29acfe51a4b71ac29a3658e83d887
Publikováno v:
Naučno-Pedagogičeskoe Obozrenie, Iss 5, Pp 58-67 (2020)
Сегодня качество образования определяется не приобретенными знаниями, умениями и навыками, а возможностями для развития духовно-творч
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/947b07d8ac6447ddb1e769b10c255f33
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Консультативная психология и психотерапия, Vol 27, Iss 1, Pp 140-152 (2019)
The paper presents a comparative analysis of two close directions in psychological intervention for children with autism — the DIR/Floortime model and the Emotional-Semantic approach both aimed to return a child to a healthy mental and social devel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9cb91407f6804a228b42cdc3b0c552f9