Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Selma Dündar-Coecke"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 18 pro vyhledávání: '"Selma Dündar-Coecke"'
1
Akademický článek
To What Extent Is General Intelligence Relevant to Causal Reasoning? A Developmental Study
Autor: Selma Dündar-Coecke
Publikováno v: Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
To what extent general intelligence mechanisms are associated with causal thinking is unclear. There has been little work done experimentally to determine which developing cognitive capacities help to integrate causal knowledge into explicit systems.
Externí odkaz: https://doaj.org/article/be9a8b4263ef4e4f8effca768f8a207a
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Causal reasoning without mechanism.
Autor: Selma Dündar-Coecke, Gideon Goldin, Steven A Sloman
Publikováno v: PLoS ONE, Vol 17, Iss 5, p e0268219 (2022)
Unobservable mechanisms that tie causes to their effects generate observable events. How can one make inferences about hidden causal structures? This paper introduces the domain-matching heuristic to explain how humans perform causal reasoning when l
Externí odkaz: https://doaj.org/article/034a4527cc9e4454b4d388cd43b57c07
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
3
Akademický článek
The Development of Spatial–Temporal, Probability, and Covariation Information to Infer Continuous Causal Processes
Autor: Selma Dündar-Coecke, Andrew Tolmie, Anne Schlottmann
Publikováno v: Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
This paper considers how 5- to 11-year-olds’ verbal reasoning about the causality underlying extended, dynamic natural processes links to various facets of their statistical thinking. Such continuous processes typically do not provide perceptually
Externí odkaz: https://doaj.org/article/65c93c48d8eb42f5b761eec9ba012631
Zobrazit plný text záznamu
4
Akademický článek
Cognitive Structures of Space-Time
Autor: Camilo Miguel Signorelli, Selma Dündar-Coecke, Vincent Wang, Bob Coecke
Publikováno v: Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
In physics, the analysis of the space representing states of physical systems often takes the form of a layer-cake of increasingly rich structure. In this paper, we propose an analogous hierarchy in the cognition of spacetime. Firstly, we explore the
Externí odkaz: https://doaj.org/article/9dc2fac338a44c7ab063335255206c5c
Zobrazit plný text záznamu
5
Akademický článek
The role of spatial and spatial-temporal analysis in children's causal cognition of continuous processes.
Autor: Selma Dündar-Coecke, Andrew Tolmie, Anne Schlottmann
Publikováno v: PLoS ONE, Vol 15, Iss 7, p e0235884 (2020)
Past research has largely ignored children's ability to conjointly manipulate spatial and temporal information, but there are indications that the capacity to do so may provide important support for reasoning about causal processes. We hypothesised t
Externí odkaz: https://doaj.org/article/121db64d5edf4f94a2fd009991c5060e
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
6
Nöromodülasyon: Eğitim ve Nörobilim Kavşağından Geleceğe Bakış
Autor: Selma Dündar-Coecke
Publikováno v: Volume: 19, Issue: 1 542-567
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Recent years have seen a major growth of global interest in the biological basis of cognitive processes. Leading psychologists and neuroscientists have begun to come together to unlock the mystery of human cognition via widespread and coordinated eff
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::72270d696ad3b6c607f46f2acfce5298
https://doi.org/10.37217/tebd.868102
Zobrazit plný text záznamu
7
To What Extent Is General Intelligence Relevant to Causal Reasoning? A Developmental Study
Autor: Dr Selma Dündar-Coecke
Publikováno v: Frontiers in Psychology. 13
To what extent general intelligence mechanisms are associated with causal thinking is unclear. There has been little work done experimentally to determine which developing cognitive capacities help to integrate causal knowledge into explicit systems.
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2a3ac35097302c4763097f6ee9f2bf70
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.692552
Zobrazit plný text záznamu
8
Nonverbal Ability and Scientific Vocabulary Predict Children's Causal Reasoning in Science Better than Generic Language
Autor: Andrew Tolmie, Selma Dündar-Coecke
Publikováno v: Mind, Brain, and Education. 14:130-138
Verbal and nonverbal forms of thinking exhibit widespread dissociation at neural and behavioral level. The importance of this for children's causal thinking and its implications for school science are largely unknown. Assessing 5‐ to 10‐year‐ol
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5f345fafdbbe8e57a40beda8ac2df4a8
https://doi.org/10.1111/mbe.12226
Zobrazit plný text záznamu
9
Children's reasoning about continuous causal processes: The role of verbal and non‐verbal ability
Autor: Anne Schlottmann, Andrew Tolmie, Selma Dündar-Coecke
Publikováno v: The British Journal of Educational Psychology
Background Causes produce effects via underlying mechanisms that must be inferred from observable and unobservable structures. Preschoolers show sensitivity to mechanisms in machine-like systems with perceptually distinct causes and effects, but litt
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5d6b677ce9dcbe1033df4cad54d66d08
https://doi.org/10.1111/bjep.12287
Zobrazit plný text záznamu
10
The Development of Spatial–Temporal, Probability, and Covariation Information to Infer Continuous Causal Processes
Autor: Anne Schlottmann, Andrew Tolmie, Selma Dündar-Coecke
Publikováno v: Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
This paper considers how 5- to 11-year-olds’ verbal reasoning about the causality underlying extended, dynamic natural processes links to various facets of their statistical thinking. Such continuous processes typically do not provide perceptually
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d92cdfe6f35a2fd8a305d9989fd857ed
http://europepmc.org/articles/PMC7973365
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • Další »
  • [2]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 6 Akademické články
  • 11 psychology
  • 5 05 social sciences
  • 5 0501 psychology and cognitive sciences
  • 5 cognitive psychology
  • 4 050105 experimental psychology
  • 4 causal reasoning
  • 4 causality
  • 4 general psychology
  • 4 medicine
  • 4 science
  • 3 050104 developmental & child psychology
  • 3 bf1-990
  • 3 child
  • 3 cognition
  • 3 development
  • 3 education
  • 3 humans
  • 3 mechanism (biology)
  • 3 nonverbal communication
  • 3 thinking
  • 2 causal cognition
  • 2 causal inference
  • 2 causal structure
  • 2 causation
  • 2 cognitive science
  • 2 compositionality
  • 2 covariation
  • 2 developmental and educational psychology
  • 2 education, scientific disciplines
  • 2 egitim, bilimsel disiplinler
  • 2 female
  • 2 inference
  • 2 language
  • 2 lcsh:bf1-990
  • 2 lcsh:psychology
  • 2 male
  • 2 media_common
  • 2 media_common.quotation_subject
  • 2 multidisciplinary
  • 2 probability
  • 2 sociology
  • 2 space-time
  • 1 03 medical and health sciences
  • 1 0302 clinical medicine
  • 1 030217 neurology & neurosurgery
  • 1 050109 social psychology
  • 1 0503 education
  • 1 050301 education
  • 1 adult
  • 1 age differences
  • 5 public library of science (plos)
  • 4 frontiers media s.a.
  • 2 frontiers media sa
  • 2 wiley
  • 1 elsevier bv
  • 1 iadis press
  • 1 marmara university
  • 1 the international academic forum(iafor)
  • 1 the journal of turkish educational sciences, gazi university
  • 6 frontiers in psychology
  • 5 plos one
  • 1 british journal of educational psychology
  • 1 ece official conference proceedings
  • 1 egitim bilimleri dergisi
  • 1 mind, brain, and education
  • 1 new ideas in psychology
  • 1 proceedings of the 16th international conference on cognition and exploratory learning in digital age (celda 2019)
  • 1 turk egitim bilimleri dergisi
  • 12 OpenAIRE
  • 6 Directory of Open Access Journals

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......