Zobrazeno 1 - 10
of 921
pro vyhledávání: '"Self explanation"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Although scientific inquiry with simulations may enhance learning, learners often face challenges creating high demand for self-regulation due to an abundance of information in simulations and supplementary instructional texts. In this research, part
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76e18a11dc874b39bc8fb3c604b2efbd
Publikováno v:
Educational Technology & Society, Vol 27, Iss 1, Pp 84-99 (2024)
Previous studies have shown that encouraging students to use self-explanation strategies has proven effective in text-focused learning contexts. However, no study to date has focused on how students’ strategy preference moderates the effect of self
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e4b2a362f889455b9e92d07f25e9900d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Computer Science, Vol 5 (2023)
IntroductionMany Explainable AI (XAI) systems provide explanations that are just clues or hints about the computational models-Such things as feature lists, decision trees, or saliency images. However, a user might want answers to deeper questions su
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0f1e68f2d66494da438531b08fa48dd
Publikováno v:
Information, Vol 14, Iss 10, p 567 (2023)
Text comprehension is an essential skill in today’s information-rich world, and self-explanation practice helps students improve their understanding of complex texts. This study was centered on leveraging open-source Large Language Models (LLMs), s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bfaeca1d096f4e6491985b5ae61a3bfc
Autor:
Monika Martin, Meg Farrell, Tina Seidel, Werner Rieß, Karen D. Könings, Jeroen J. G. van Merriënboer, Alexander Renkl
Publikováno v:
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol 19, Iss 1, Pp 1-29 (2022)
Abstract When analyzing classroom video, pre-service teachers can improve their professional vision, that is, their ability to notice important events in a classroom and to interpret them based on theoretical knowledge. However, learning with video i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1fdb305193948a5a5bced1627ecef50
Autor:
Zeynep Çiğdem Özcan
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 1, p 102 (2024)
This study investigates the effectiveness of an instructional approach called “Worked-out Examples Involving 4 Stages” (WEI4S) for enhancing middle school students’ algebraic problem-solving skills and reducing CL. Based on cognitive load theor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c065b653cf3148ae8b113f629054fa63
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.