Zobrazeno 1 - 10
of 93
pro vyhledávání: '"Secondary school learners"'
Publikováno v:
Journal of Innovation and Entrepreneurship, Vol 12, Iss 1, Pp 1-20 (2023)
Abstract The purpose of this study was to assess the influence of prior entrepreneurship exposure on entrepreneurial intention and its antecedents. Data were collected from 349 secondary school learners in Mamelodi, Gauteng province of South Africa u
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/da626d529c1647508ee51680a33f1bdc
Publikováno v:
Studies in Learning and Teaching, Vol 3, Iss 1, Pp 46-54 (2022)
Learners' thoughts are important for academic motivation and learning in secondary schools. Specifically, this study aims to determine the extent to which school-related irrational beliefs influence academic motivation among secondary school students
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7f04d03e33ff4bceaf4f1db5f773a053
Autor:
Malehlanye Ralejoe
Publikováno v:
South African Journal of Education, Vol 41, Iss 1, Pp 1-12 (2021)
The study reported on here was conducted to investigate the perceptions of 8 learners in a secondary school in the Maseru district of Lesotho about inclusive education as it relates to learners with visual impairment. This school had integrated child
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d08efd93d6246bf81817a22a0b30e25
Autor:
Izanette van Schalkwyk, Chantel Streicher, Anthony V. Naidoo, Stephan Rabie, Michelle Jäckel-Visser, Francois van den Berg
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The South African government’s COVID-19 pandemic risk mitigation strategies significantly limited social contact, which necessitated a novel approach to existing face-to-face career guidance practices. The Grade 9 Career Guidance Project, originall
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/38b42a2058834eb0af305356f5b914b4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Irene Castellano Risco
Publikováno v:
Journal of English Studies, Vol 17, Iss 0, Pp 75-101 (2019)
This paper presents a study on how the selection of vocabulary learning strategies is affected by the kind of instructional programme followed. A total of one hundred thirty-eight secondary-school learners – seventy-two CLIL (Content and Language I
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef446922b7d842f0b64f9055ca6fd479
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Monki M Moseki, Salomé Schulze
Publikováno v:
South African Journal of Education, Vol 39, Iss Suppl. 1, Pp S1-S9 (2019)
Self-regulated learning (SRL) skills are crucial to improving learner achievement, to supporting effective lifelong learning, and to developing the capability to overcome learning difficulties arising from a disadvantaged environment. However, only a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c638080238bd48efa3504945c77489d5