Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"Second language vocabulary learning"'
Publikováno v:
Multimodal Technologies and Interaction, Vol 8, Iss 10, p 93 (2024)
With the rise of head-mounted displays (HMDs), immersive virtual reality (IVR) for second-language learning is gaining attention. However, current methods fail to fully exploit IVR’s potential owing to the use of abstract avatars and limited human
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/30e148a51ec744a6b151b7fa8ce5af4c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mohammad Hossein Yousefi, Reza Biria
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 3, Iss 1, Pp 1-19 (2018)
Abstract The purpose of the present meta-analysis is to the investigate the overall effectiveness of L2 vocabulary instruction and to find the moderator variables affecting its effectiveness. By defining a rigorous inclusion and exclusion criteria, a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1eb15874b70346a98a3cacfa5bca14b7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Li, Junlong
The present study aims to explore the correlation between Chinese non-English majors’ depth of vocabulary knowledge (DVK) and their lexical inferencing strategy use and inferential success in English as a foreign language (EFL) reading comprehensio
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c4617ec5a4dfb3fd81e46e96f2b18510
Autor:
Kim, Sukyung
Publikováno v:
Electronic Thesis and Dissertation Repository
This thesis aims to investigate whether learners can increase second or foreign language (L2) vocabulary learning through spaced practice, in which repeated practice is spaced out in time or through other intervening events. It is well acknowledged t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1548::7ded691baa38701e3acaf5c736266ac2
https://ir.lib.uwo.ca/context/etd/article/11125/viewcontent/PhD_thesis_Su_Kyung_Kim_250948071.pdf
https://ir.lib.uwo.ca/context/etd/article/11125/viewcontent/PhD_thesis_Su_Kyung_Kim_250948071.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wing-Man CHAN
It is observed that several first language vocabulary is acquired incidentally. Both learners and teachers are aware that learning a second language requires the successful acquisition of large numbers of words. Researchers suggest that second langua
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2da08cb0cf26618c835738c70aeccba3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.