Zobrazeno 1 - 10
of 158
pro vyhledávání: '"Science texts"'
Autor:
Kelsi J. Arends, Kathleen Fonseca
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 14, Iss 1, Pp e1-e8 (2024)
Background: Although the reading of science texts has been reported for high school learners, there is not much research on how younger learners engage with expository texts and how they develop academic language skills. In the instance of this study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/480e19f465974a20ba9a1295cbb7ac07
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Вісник Національного технічного університету "ХПÌ": Системний аналіз, управління та інформаційні технології, Iss 2 (6), Pp 59-66 (2021)
The demand for the creation of information systems that simplifies and accelerates work has greatly increased in the context of the rapid informatization of society and all its branches. It provokes the emergence of more and more companies involved i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02fadfc0f74e4f43a80158fa353b5aeb
Autor:
Bortliczek, Małgorzata
Publikováno v:
(Od)pamiętywanie – gry z przeszłością w literaturze dla dzieci i młodzieży / (Un)memorization – games with the past in children's and youth literature. :327-344
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/chapter-detail?id=849416
Publikováno v:
Vertimo studijos / Translation Studies. 12(12):36-50
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=872761
Autor:
BELHAJ, ABDESSAMAD1
Publikováno v:
Journal of the American Oriental Society. Apr-Jun2022, Vol. 142 Issue 2, p500-501. 2p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Vertimo Studijos, Vol 12 (2019)
In the present paper, the authors analyze a translation process implemented within the framework of Relevance Theory using Adaptation Theory as a tool to ensure relevance in the translation of popular science texts. The paper is part of ongoing resea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3b008fc175a240b7ac44d2376f22eb26
Autor:
Ewa Bergh Nestlog
Publikováno v:
Educare, Vol 2017, Iss 1 (2019)
In a research project conducted in a multilingual classroom, the teaching practice and pupils’ texts are studied during their first years of schooling. The teaching practice entails explicit teaching of text structures and experiences for the stude
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/00d28c02ed7c4a468ab1a00555ad942c