Zobrazeno 1 - 10
of 126
pro vyhledávání: '"Science interest"'
Autor:
Kurt, Sevil
Publikováno v:
Problems of Education in the 21st Century. 79(6):894-911
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1000495
Publikováno v:
Science Education International, Vol 31, Iss 2, Pp 195-202 (2020)
In this study, we explored the gender differences in science achievement, interest, creativity, and so on, using a national representative sample from the National Assessment of Education Quality (NAEQ). NAEQ assessed the Grade-4 (n = 112,314) and Gr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9a5d327eba2643a38412d362f186c428
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Social Sciences and Humanities Open, Vol 6, Iss 1, Pp 100287- (2022)
This study aimed to determine whether science standard type had a significant impact on student interest in science, technology, engineering, math, and overall STEM. The study was conducted with a sample population of ninth and tenth grade students i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7b2a2f2be0cf4b09b51364c87f70adc5
Autor:
Amal Alhadabi
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
The current study explored the associations between non–cognitive science-related variables, i.e., science interest, utility, self-efficacy, science identity, and science achievement in a serial mediation model. The study also further explored the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/41e825086c594bf48f2b2c3e42c7ff91
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 6, Iss 1, Pp 1-8 (2019)
Abstract Background Nowadays, scientists not only need to be creative, resourceful, and inventive regarding their research questions and need to understand their field and research methods, but also need to know how to teach, how to catalog, how to f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d4108d5c0424546b0dba5af2ab85a3d
Autor:
Luke McGuire, Tina Monzavi, Adam J. Hoffman, Fidelia Law, Matthew J. Irvin, Mark Winterbottom, Adam Hartstone-Rose, Adam Rutland, Karen P. Burns, Laurence Butler, Marc Drews, Grace E. Fields, Kelly Lynn Mulvey
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Interest in science and math plays an important role in encouraging STEM motivation and career aspirations. This interest decreases for girls between late childhood and adolescence. Relatedly, positive mentoring experiences with female teachers can p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0e3935b6418a4c508ad0ccde5e6e1302
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 7, p 496 (2022)
Student attitude and involvement in the sciences may be positively or negatively influenced through both formal academic experiences and informal experiences outside the classroom. Researchers have reported that differences in science interest betwee
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/db15d55024b7409bbbc7c1fbe960df59
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.