Zobrazeno 1 - 10
of 114
pro vyhledávání: '"Science didactics"'
Autor:
Anders Kjøstvedt, Evy Jøsok
Publikováno v:
Journal of Social Science Education, Vol 23, Iss 3 (2024)
Highlights – Research discusses how civic education may alleviate social inequality in political efficacy. – Openness towards and awareness of controversial issues may play an important role. – Teachers show significant differences when i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ab91aa7d41148f195ffa6eb41dc6526
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 16, Pp e35911- (2024)
The recent emergence of innovative learning spaces, Future Classroom Lab (FCL), provides educators the use of physical learning spaces (to research, interact, exchange, develop, create, and present) and diverse technological tools to work according t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/90b13cb62c204548b01620106a70b5ae
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nora Elise Hesby Mathé
Publikováno v:
Acta Didactica Norden, Vol 17, Iss 2 (2023)
Contributing to secondary students’ perspective-taking is one of the main purposes of social science education in school, closely related to the democratic mandate. Previous literature has distinguished between interpersonal and academic perspectiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/601447d698bc4e13baf8dadd96c16348
Autor:
Johanna Frejd, Jonas Hallström
Publikováno v:
Högre Utbildning, Vol 12, Iss 3 (2022)
Lärarutbildningar har ett dubbelt uppdrag. Dels ska studenterna få kunskaper i att undervisa ett specifikt ämnesinnehåll, dels ska studenterna få exempel på hur ämnesinnehållet kan undervisas om i skolan. Detta uppdrag är särskilt viktigt o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/41576cdbf4f044e888a8a1462209af30
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Scharlau, Ingrid, Jenert, Tobias
What does communication mean for science and teaching? The authors take Ludwig Huber's idea of communication in science didactics a step further. With a descriptive-critical intention, communication of concrete sciences in teaching becomes the object
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/92639
Autor:
Reinmann, Gabi, Rhein, Rüdiger
Wissenschaftsdidaktik ist nicht auf ein grundständiges wissenschaftliches Studium beschränkt. Vielmehr befasst sie sich auch mit der Vermittlung und Kommunikation von Wissenschaft in außerhochschulischen Feldern, wendet sich an unterschiedliche Zi
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/92597