Zobrazeno 1 - 10
of 261
pro vyhledávání: '"Science concepts"'
Publikováno v:
Edusaintek, Vol 11, Iss 4 (2024)
The aim of this research is to find out and examine the application of the Discovery Learning model to increase understanding of science concepts in the material on changes in the shape of objects, the difficulties of students and teachers in applyin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0a5493683334f58993c47133b555f46
Publikováno v:
Journal of Social Science Education, Vol 23, Iss 1 (2024)
Purpose: The study aimed at investigating the prevalence and characteristics of classroom practices geared at promoting higher-order social studies thinking, and the potential dilemma for teachers between focusing on explaining knowledge to and intel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01254d17106943a6bb98703bad5ef5da
Autor:
Philipp Harfst, Claudia Wiesner
Publikováno v:
Frontiers in Political Science, Vol 6 (2024)
Research on political legitimacy encompasses two distinct traditions, one institutionalist and another drawing on political culture accounts of legitimacy. Recent contributions argue in favor of an integration of these two vantage points in the study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee6dbf5a2e174538bf0d874d0130e075
Autor:
Mamun, Md Abdullah Al
Publikováno v:
Interactive Technology and Smart Education, 2022, Vol. 19, Issue 4, pp. 482-509.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/ITSE-11-2021-0195
Autor:
Pénard, Thierry1
Publikováno v:
Economic Record. Dec2015, Vol. 91 Issue 295, p548-550. 3p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Taxonomy, Vol 2, Iss 3, Pp 339-346 (2022)
Concepts in science have an important role: They delimit and specify objects, activities, processes, and abstract entities. When terms are diffuse, mean different things to different persons, and lead more to qualifications than demarcation, they cea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9ddb3c4082c439db1466f243f20c63b
Autor:
Egorenko T.A., Sanina S.P.
Publikováno v:
Psihologo-Pedagogičeskie Issledovaniâ, Vol 13, Iss 4, Pp 94-106 (2021)
The article describes approaches to the typology of the main mistakes of primary schoolchildren studying natural science concepts. This is the overview of the problem of the development of natural science concepts in the works of native and foreign r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/52d02171c83449129c606695777cec1d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.