Zobrazeno 1 - 10
of 28 685
pro vyhledávání: '"Schools of public health"'
Autor:
Ndejjo, Rawlance1 (AUTHOR) rndejjo@musph.ac.ug, Mitonga, Honore Kabwebwe2 (AUTHOR), Amde, Woldekidan3 (AUTHOR), Lubega, Grace Biyinzika1 (AUTHOR), Muula, Adamson S.4 (AUTHOR), Mariam, Damen Haile5 (AUTHOR), Kabwama, Steven N.6 (AUTHOR), Patrick, Sean Mark7 (AUTHOR), Haufiku, Desderius2 (AUTHOR), Amour, Maryam8 (AUTHOR), Bosonkie, Marc9 (AUTHOR), Mukama, Trasias1 (AUTHOR), Bello, Segun10 (AUTHOR), Dwomoh, Duah11 (AUTHOR), Nja, Glory Mbe Egom12,13 (AUTHOR), Bulafu, Douglas1 (AUTHOR), Halake, Dabo Galgalo14 (AUTHOR), Frumence, Gasto15 (AUTHOR), Leye, Mamadou Makhtar Mbacke16 (AUTHOR), Katangolo-Nakashwa, Ndasilohenda2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Globalization & Health. 11/21/2024, Vol. 20 Issue 1, p1-10. 10p.
Autor:
Rawlance Ndejjo, Honore Kabwebwe Mitonga, Woldekidan Amde, Grace Biyinzika Lubega, Adamson S. Muula, Damen Haile Mariam, Steven N. Kabwama, Sean Mark Patrick, Desderius Haufiku, Maryam Amour, Marc Bosonkie, Trasias Mukama, Segun Bello, Duah Dwomoh, Glory Mbe Egom Nja, Douglas Bulafu, Dabo Galgalo Halake, Gasto Frumence, Mamadou Makhtar Mbacke Leye, Ndasilohenda Katangolo-Nakashwa, Samson Wakuma Abaya, Issakha Diallo, Landry Egbende, Netsanet Worku, Oumar Bassoum, Branly Mbunga, David Musoke, Hussein Mohamed, Ibrahima Seck, Julius Fobil, Suzanne N. Kiwanuka, Olufunmilayo I. Fawole, Mala Ali Mapatano, Tobias Alfven, Lucy Gilson, Jacinta Victoria Syombua Muinde, Harm van Marwijk, Uta Lehmann, Niko Speybroeck, Margaret Kaseje, Rhoda K. Wanyenze
Publikováno v:
Globalization and Health, Vol 20, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Background The Coronavirus disease (COVID-19) pandemic caused significant morbidity and mortality in Africa, in addition to other socio-economic consequences. Across the continent, Schools of Public Health (SPHs) played several roles in supp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/88f5d0db6d724fc5b1865fb6a70f21a6
Autor:
Yehuda Neumark, Jordan Hannink Attal, Naham Shapiro, Fiona MacLeod, Janas Harrington, Paul Barach, Jascha de Nooijer, Keren Dopelt, Mariusz Duplaga, Lore Leighton, Hagai Levine, Zohar Mor, Robert Otok, Stephanie Paillard-Borg, Ted Tulchinsky, Shira Zelber-Sagi, Maureen Malowany
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 12 (2024)
AimCompetency frameworks are essential for analyzing capabilities of Schools of Public Health to adequately prepare public health (PH) professionals to address contemporary challenges. This study maps the competency profiles of PH training programs i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c818e07bae464815939775f4c5183ae9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Adeline Dugerdil, Awa Babington-Ashaye, Murielle Bochud, Margaret Chan, Arnaud Chiolero, Andreas Gerber-Grote, Nino Künzli, Gilles Paradis, Milo Alan Puhan, L. Suzanne Suggs, Klazine Van der Horst, Gérard Escher, Antoine Flahault
Publikováno v:
International Journal of Public Health, Vol 69 (2024)
Objectives: As there is no ranking designed for schools of Public Health, the aim of this project was to create one.Methods: To design the Public Health Academic Ranking (PHAR), we used the InCites Benchmarking and Analytics™ software and the Web O
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0b53af07e314bdf8476272e7fcd29a5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Garbers, Samantha svg2108@cumc.columbia.edu, Joseph, Michael A., Jankunis, Bethany, O'Brien, Maria, Fried, Linda P.
Publikováno v:
American Journal of Public Health. Oct2023, Vol. 113 Issue 10, p1086-1088. 3p.
Autor:
Arroyo, Hiram V.1 hiram.arroyo1@upr.edu
Publikováno v:
Salud Pública de México. Nov/Dec2022, Vol. 64 Issue 6, p599-605. 7p.
Publikováno v:
Pedagogy in Health Promotion, 2020 Sep 01. 6(3), 196-202.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/27010157