Zobrazeno 1 - 10
of 25
pro vyhledávání: '"School enjoyment"'
Autor:
Farhan Ali, Rebecca P. Ang
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 11, p 1103 (2023)
There is an emerging, many-dimensional model of human functioning that has yet to be rigorously tested in adolescent psychopathology. The model is based, in part, on research suggesting stronger predictive power at the level of single items compared
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1ed0c92bed0d4faba1e6dd6f2226ed0f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
子ども発達臨床研究. 16:1-9
本研究では、高校生を対象に、国語の4技能である「書く」「聞く」「話す」「読む」ことへの苦手意識の実態を明らかにするとともに、これらの苦手意識の高低により、学習動機づけ、
Autor:
Tim T Morris, José A López-López, Tim Cadman, Laura D Howe, Caroline F. Wright, Amanda Hughes, Frances Rice, George Davey Smith
Publikováno v:
Journal of Affective Disorders
Cadman, T, Hughes, A M M, Wright, C L, Lopez-Lopez, J A, Morris, T T, Rice, F & Davey Smith, G 2021, ' The role of school enjoyment and connectedness in the association between depressive and externalising symptoms and academic attainment : Findings from a UK prospective cohort study ', Journal of Affective Disorders, vol. 295, pp. 974-980 . https://doi.org/10.1016/j.jad.2021.08.043
Cadman, T, Hughes, A M M, Wright, C L, Lopez-Lopez, J A, Morris, T T, Rice, F & Davey Smith, G 2021, ' The role of school enjoyment and connectedness in the association between depressive and externalising symptoms and academic attainment : Findings from a UK prospective cohort study ', Journal of Affective Disorders, vol. 295, pp. 974-980 . https://doi.org/10.1016/j.jad.2021.08.043
Highlights • We found that school enjoyment at age 13-14 was strongly associated with academic attainment at age 16. • Children experiencing depressive or externalising symptoms at age 10-11 were less likely to enjoy school and feel connected to
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
北海道大学大学院教育学研究院紀要. 134:1-15
不登校児童生徒の割合は,とりわけ中学校1年生と中学校2年生において顕著に増加する。本研究はこの問題を受けて,学年移行期における欠席行動の説明要因を明らかにすることを主た
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.