Zobrazeno 1 - 10
of 163
pro vyhledávání: '"School effect"'
Autor:
Iosif Viorel Curta, Smaranda Liana Cioban-Kudelca, Adela Lazăr, Beáta-Fatime Gyarmati, Adrian Hatos
Publikováno v:
Sociologie Românească, Vol 21, Iss 2 (2023)
Research in recent decades examining the correlates of educational outcomes highlights the role of religiosity in students' academic progress and achievements. An increasing number of recent studies in the field of education confirm this hypothesis,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5dbf46db1c3f47bbb5d0a556f55ec11c
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 11, Iss 1, Pp 1-20 (2023)
Abstract The Covid-19 pandemic coerced the closure of most schools around the world and forced teachers and students to change teaching and learning methods. Emergency Remote Teaching (ERT) generated consequences to teachers and students in terms of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/91836a1ef749449b9459430cbe3bcf16
Autor:
Adu Boahen, Emmanuel
Publikováno v:
International Journal of Social Economics, 2022, Vol. 49, Issue 9, pp. 1277-1301.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJSE-06-2021-0326
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 48523-48538 (2022)
Community structure has a more intuitive, physical meaning than how it has traditionally been perceived; this representation plays an important role in networks and is accordingly becoming widely adapted. Consequently, community detection has attract
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/233487e805784138be3bec2896a23d83
Publikováno v:
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, Vol 44, Iss 1 (2022)
Through this research, we explored the relationship between student achievement and school environment. We compared mathematics scores from the PISA test in Ticino and Geneva. We discovered that in both cantons there is a significant but moderate sch
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b8b2adb607e94c789a92e80b42f07841
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Fabiana A. Alves, Osvaldo Candido
Publikováno v:
Economía, Vol 43, Iss 86 (2020)
Combining data from the last three editions of the Programme for International Student Assessment (PISA) with a multilevel approach, we aim to assess the effect of Latin American schools on student attainment and identify factors that contribute to t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ef8c25ac87c44f68e9ed848dd1fa2cf
Autor:
Costa, Viviane Aparecida
Esta pesquisa toma como objeto de estudo o desempenho escolar nos anos iniciais da Rede Municipal de Ensino de São Paulo. Com base em indicadores educacionais disponibilizados pelo Instituto Nacional de Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira (INEP)
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.