Zobrazeno 1 - 10
of 101
pro vyhledávání: '"School Alienation"'
Autor:
Atila, Fulya
Publikováno v:
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (BUSBED) / Bingöl University Journal of Social Sciences Institute (BUSBED). 13(25):399-416
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1133629
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 39, Iss , Pp 107463- (2021)
Across the steadily superseding world, the younger generation is coming under pressure for an increase in the standard and a highly growing demand on their life themselves. This could lead to a variety of problems, including academic perfectionism an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/801850214ad647cd90ff09ec76ecb191
Publikováno v:
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, Vol 43, Iss 3 (2021)
In recent years, scholars have referred to school alienation as a severe problem that affects the socio-emotional and cognitive development of students. In this study, the authors examined how the relationships with teachers and classmates are associ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3de4fc2e5de74a9e9674217fc8a045dd
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
School alienation (SA) refers to a collection of negative attitudes toward the social and academic realms of schooling consisting of cognitive and affective components. The current study was designed to examine whether emotion dysregulation, social c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e912d32b31c04c0caf6eac7a1af42ba4
Autor:
Trude Havik, Jo Magne Ingul
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
Attending school is usually seen as a precondition for academic, social, and emotional learning. However, school absenteeism is a problem in many countries and covers different types of authorized or unauthorized absences and a myriad of reasons. An
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/121d04c8dd354e228c60ae1f3becfda1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Olcay Kiremitci, Berkcan Boz
Publikováno v:
Current Psychology. 42:9780-9794
The present study examined identity development and school alienation in adolescent student athletes and non-athletes. 2422 adolescents participated in the study, comprised of student athletes (n = 1238, 51.1%) and non-athletes (n = 1184, 48.9%) cons