Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"Scholastic well-being"'
Autor:
Marco Tommasi, Feliciana Loforese, Maria Rita Sergi, Simone Arnò, Laura Picconi, Aristide Saggino
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 231, Iss , Pp 103787- (2022)
The period of pre-adolescence is a period of age transition during which undesirable feelings such as anxiety, shyness, guilt, depression and anger are experienced accompanied by physical and hormonal changes experienced during puberty. Therefore, du
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f4cf67c786f458893409d1d974e5f0b
Publikováno v:
International Journal of Educational Research Open, Vol 2, Iss , Pp 100061- (2021)
Scholastic well-being is a multidimensional construct whose expression is determined by the cognitive evaluation of experiences, and the phenomena of the affective, physical and social expressions which accompany it. Fostering the well-being of stude
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/219e7cff4bad420795dbcb754f5478e7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Scholastic well-being is highly relevant, as it is connected with achievement and successful coping with critical life events. Since well-being in school is a multidimensional construct, it is necessary to analyze trajectories of these multiple dimen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3361::8255b7cc6b59200ddfcc13d63678f508
https://epub.jku.at/doi/10.1016/j.ijer.2022.101978
https://epub.jku.at/doi/10.1016/j.ijer.2022.101978
Autor:
Piombo MA, Andrei F, Riolo M, Spicuzza V, Mancini G, Agostini F, Epifanio MS, Trombini E, La Grutta S
The construct of Emotional Intelligence (EI) has been studied as a potential predictor of a good physical and psychological health. Among the different possible EI formulations, Trait EI can act as an important predictor for the good development of p
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3658::4e62ab50d7846bbc9b94b66fabaf2870
https://hdl.handle.net/10447/580029
https://hdl.handle.net/10447/580029
Background: Since scholastic well-being is connected with intrinsic motivation, positive emotions and effective learning, it is highly relevant for educational research. It is influenced by a variety of individual and contextual determinants and diff
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3361::451e721538717bfedd53470651672ca1
https://epub.jku.at/doi/10.1111/bjep.12484
https://epub.jku.at/doi/10.1111/bjep.12484
Due to their connections with positive educational outcomes, the maintenance of good health and scholastic well-being are highly relevant topics. However, to date, no studies have investigated developmental changes in scholastic well-being in the lig
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3361::0b5480d7301291384a0c01446cf574c4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.