Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"Scholastic effort"'
Autor:
Giuseppina Autiero
Publikováno v:
Review of Social Economy. 73:19-33
When analysing the influence of identity on the motivations of scholastic effort, it is crucial to consider both social and personal identities. A child's social identity can be shaped by family background through the transmission of parental values
Autor:
Annamaria Nese, Giuseppina Autiero
Recent scholarly analysis has focussed on the role that ethnic identity plays in individual economic performances and particularly on how the identification with the culture of home and host countr...
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::305ef6fcdc22ccecef194f4ec4ef5807
http://hdl.handle.net/11386/4703114
http://hdl.handle.net/11386/4703114
Autor:
Giuseppina Autiero
Publikováno v:
IZA Journal of Development and Migration, Vol 7, Iss 1, Pp 1-13 (2017)
When one analyses the influence of social identity on scholastic effort, ethnic identity largely contributes to determine it. In this paper, ethnic identity is meant as the attachment to one’s cultural heritage and the adaptation to host societies;
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::837aa207808d55f03e76ff66632459fa
https://hdl.handle.net/10419/161742
https://hdl.handle.net/10419/161742
Autor:
Niall O'Higgins, Giuseppina Autiero
Publikováno v:
SSRN Electronic Journal.
This paper develops a theoretical and empirical model on the influence of identity on educational choices which extends the existing literature in several directions. The theoretical model proposed here allows schooling choices to be independently in
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.