Zobrazeno 1 - 10
of 54
pro vyhledávání: '"Schoemer, Elmar"'
Publikováno v:
Journal of WSCG, Vol.30 (2022) 1-2
We introduce a particle-based simulation method for granular material in interactive frame rates. We divide the simulation into two decoupled steps. In the first step, a relatively small number of particles is accurately simulated with a constraint-b
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2308.01629
Publikováno v:
Journal of WSCG, Vol.31 (2023) 1-2
We present a pipeline for realistic embedding of virtual objects into footage of indoor scenes with focus on real-time AR applications. Our pipeline consists of two main components: A light estimator and a neural soft shadow texture generator. Our li
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2308.01613
Publikováno v:
In ISPRS Journal of Photogrammetry and Remote Sensing December 2024 218 Part B:498-509
Research in point cloud analysis with deep neural networks has made rapid progress in recent years. The pioneering work PointNet offered a direct analysis of point clouds. However, due to its architecture PointNet is not able to capture local structu
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2006.07226
Autor:
Hillen, Barlo, Andrés López, Daniel, Marzano-Felisatti, Joaquín Martín, Sanchez-Jimenez, José Luis, Cibrián Ortiz de Anda, Rosa Maria, Nägele, Markus, Salvador-Palmer, Maria Rosario, Pérez-Soriano, Pedro, Schömer, Elmar, Simon, Perikles, Priego-Quesada, Jose Ignacio
Publikováno v:
In Journal of Thermal Biology July 2023 115
Autor:
Hillen, Barlo, Andrés López, Daniel, Pfirrmann, Daniel, Neuberger, Elmo W., Mertinat, Katrin, Nägele, Markus, Schömer, Elmar, Simon, Perikles
Publikováno v:
In Journal of Thermal Biology April 2023 113
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gietzen, Thomas, Brylka, Robert, Achenbach, Jascha, Hebel, Katja zum, Schömer, Elmar, Botsch, Mario, Schwanecke, Ulrich, Schulze, Ralf
In this paper, we present a method for automated estimation of a human face given a skull remain. The proposed method is based on three statistical models. A volumetric (tetrahedral) skull model encoding the variations of different skulls, a surface
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1808.07334
We propose an algorithm for real-time 6DOF pose tracking of rigid 3D objects using a monocular RGB camera. The key idea is to derive a region-based cost function using temporally consistent local color histograms. While such region-based cost functio
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1807.02087
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.