Zobrazeno 1 - 10
of 57
pro vyhledávání: '"Scharenberg, Katja"'
Autor:
Scharenberg Katja, Rollett Wolfram
Publikováno v:
Swiss Journal of Sociology, Vol 49, Iss 2, Pp 291-314 (2023)
Tracking leads to differential developmental environments resulting in educational inequalities. We investigated whether tracking and school composition affect students’ transition to post-compulsory education. Based on data of two Swiss school-lea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8edefac1a4fc4a6686c1b664db09e8b8
Autor:
Graichen, Martina, Mikelskis-Seifert, Silke, Hinderer, Linda, Scharenberg, Katja, Rollett, Wolfram
Publikováno v:
Education Sciences; Jun2024, Vol. 14 Issue 6, p632, 19p
Publikováno v:
Die Deutsche Schule; 2024, Issue 2, p110-115, 6p
Autor:
Tjaden, Jasper Dag, Scharenberg, Katja
Publikováno v:
Acta Sociologica, 2017 Nov 01. 60(4), 309-324.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48561337
Publikováno v:
Swiss Journal of Sociology, Vol 43, Iss 1, Pp 63-88 (2017)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c5ac6ae6f74b4ac3b89a586b58050e76
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Busse, Robin, Scharenberg, Katja
Publikováno v:
Frontiers in Education. 7
Compared to natives, young adults with an immigrant background are more likely to choose academic education over vocational education and training (VET). Our study investigates ethnic choice effects at different stages of the educational system. Base
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Zeitschrift für Bildungsforschung; Aug2022, Vol. 12 Issue 2, p353-368, 16p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.