Zobrazeno 1 - 10
of 348
pro vyhledávání: '"Schaeffer, N"'
Publikováno v:
Phys. Rev. Lett. 119, 094501 (2017)
Planetary cores consist of liquid metals (low Prandtl number $Pr$) that convect as the core cools. Here we study nonlinear convection in a rotating (low Ekman number $Ek$) planetary core using a fully 3D direct numerical simulation. Near the critical
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1701.04623
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
XXVIII General Assembly of the International Union of Geodesy and Geophysics (IUGG)
Zonal flows generation is a long-standing issue in rotating fluids, which can be key in the dynamics of planetary fluid layers (e.g. planetary cores). They are indeed believed to play a significant role in angular momentum exchanges between liquid la
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::73e23392a6060c7791ffa73b0a229165
Publikováno v:
XXVIII General Assembly of the International Union of Geodesy and Geophysics (IUGG)
The heat flux at the core-mantle boundary (CMB) is a key parameter for core convection and the geodynamo. Both the mean value and the lateral variations of the CMB heat flux affect the behavior of the geodynamo, and notably the stability and strength
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::ff31fe15c26f68a7d879c99e5e7cb74b
Publikováno v:
XXVIII General Assembly of the International Union of Geodesy and Geophysics (IUGG)
In deep fluid layers of planets (liquid cores, gas giants, icy moons' subsurface oceans), the density depends on temperature and chemical composition, which diffuse at very different rates. Double diffusive instabilities can then generate large-scale
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c41cacdccf626005eda1e1ce50943dbd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
PARKER, FRANCIS W., DEWEY, JOHN, GOVE, AARON, COOK, JOHN W., HARRIS, WILLIAM T., SEAVER, EDWIN P., BOYDEN, ALBERT G., HANUS, PAUL, SOLDAN, F. LOUIS, THWING, CHARLES F., ARNOLD, SARAH L., SCHAEFFER, N. C., HALEY, MARGARET A., BALLIET, THOMAS M., DUTTON, S. T., LEONARD, ALBERT, HOLBROOK, FLORENCE, DOUGHERTY, N. C., COOLEY, E. G., TARBELL, HORACE S., MARTINDALE, W. C., EDSON, A. W., NOSS, THEODORE B., LULL, H. W., METCALF, ROBERT C., PRINCE, JOHN T., ELSON, W. H., CARROLL, C. F., WELLERS, META, SABIN, HENRY, PEARSE, CARROLL G., MORSE, LIZZIE E., HALL, I. FREEMAN, SANFORD, HENRY R., KELLOGG, KATE STARR
Publikováno v:
The Journal of Education, 1902 Mar . 5513 (1372), 199-205.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/44063144