Zobrazeno 1 - 10
of 641
pro vyhledávání: '"SPLIT INJECTION"'
Autor:
Elumalai Pv, Krishnaiah Ravi, Ramachandran Elumalai, Chan Choon Kit, Suresh Kumar K, Krishnasamy Karthik, M. Satyanarayana Gupta, Mohammad Asif
Publikováno v:
Results in Engineering, Vol 23, Iss , Pp 102607- (2024)
Employing carbon-neutral (NH3) and low carbon footprint (biodiesel) fuels in Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) engine mode is one possible method for minimizing carbon emissions in diesel engines. In this study, a Compression Ignition
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1cb738aa7a340dfb5c383389a93c221
Autor:
Kishore babu Bhumula, Kumar G. N
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 11, Pp e31484- (2024)
Recently, biofuels with higher alcohol content have become a promising alternative to diesel fuel. These fuels are appealing because they are sustainable, renewable, and possess attractive fuel properties. This study uses a split injection strategy t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d10948e4bc9486aa27349ff8d877ff3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Energy Research, Vol 10 (2023)
In recent studies, it has been established that improvements in the injection rate results in improved mixing, combustion efficiency, and reduced pollutant emissions. Varying injection rates have been observed to find out the optimization injection r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0e30b89f2b814697a3b0fc538e20cb34
Publikováno v:
Energetic Materials Frontiers, Vol 2, Iss 4, Pp 265-271 (2021)
This paper investigates the effects of the split-injection strategy with a negative dwell time using a multi-hole diesel injector under evaporating conditions. To compare with negative dwell conditions, the single-injection and positive and zero dwel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5635e5ee80b2447f97f605505a22f665
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 7, Iss , Pp 6651-6657 (2021)
Application of diesel fueled partially premixed compression ignition (PPCI) engines are limited due to its excessive pressure rise rate at high load. Multiple premixed compression ignition (MPCI) engines fueled with low octane number gasoline (LON) h
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/65d0b7541ca7469189707c8dc9a133d0