Zobrazeno 1 - 10
of 2 083
pro vyhledávání: '"SPIEL, A."'
Online communities are important spaces for members of marginalized groups to organize and support one another. To better understand the experiences of fat people -- a group whose marginalization often goes unrecognized -- in online communities, we c
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2410.04614
Autor:
Gromann, Dagmar, Lardelli, Manuel, Spiel, Katta, Burtscher, Sabrina, Klausner, Lukas Daniel, Mettinger, Arthur, Miladinovic, Igor, Schefer-Wenzl, Sigrid, Duh, Daniela, Bühn, Katharina
Publikováno v:
Proceedings of the First Workshop on Gender-Inclusive Translation Technologies (GITT 2023), 2023, 49-59
Recent years have seen a strongly increased visibility of non-binary people in public discourse. Accordingly, considerations of gender-fair language go beyond a binary conception of male/female. However, language technology, especially machine transl
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2306.08906
Autor:
Maritta Välimäki, Kirsi Hipp, Faye Acton, Angelika Echsel, Ioan-Alexandru Grădinaru, Katrin Hahn-Laudenberg, Christina Schulze, Elisabeth Stefanek, Georg Spiel, Niamh O’Brien
Publikováno v:
BMC Public Health, Vol 24, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract Background For students to feel happy and supported in school, it is important that their views are taken seriously and integrated into school policies. However, limited information is available how the voices of immigrant students are consi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8d33f96291af47cfa45bda54fef5f35a
Publikováno v:
Tagungsband der Mensch und Computer 2022 (MuC '22), 2022, 106-118
With the increasing attention non-binary people receive in Western societies, strategies of gender-fair language have started to move away from binary (only female/male) concepts of gender. Nevertheless, hardly any approaches to take these identities
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2209.02793
Publikováno v:
In Children and Youth Services Review November 2024 166
Autor:
Selma Korlat, Marlene Kollmayer, Christian Haider, Helmut Hlavacs, Daniel Martinek, Patrick Pazour, Christiane Spiel
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionNew technologies have great potential to facilitate students’ understanding and appreciation of one of the most abstract and challenging school subjects – physics. This study aimed to examine the effects of a game-based virtual realit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1d3a4b876753487d88db63584755bbbf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.