Zobrazeno 1 - 10
of 21
pro vyhledávání: '"SENIOR TEACHER"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
林易萱 Yi-Hsuan Lin, 龔心怡 Hsin-Yi Kung
Publikováno v:
Shizi Peiyu Yu Jiaoshi Zhuanye Fazhan Qikan, Vol 10, Iss 2, Pp 111-138 (2017)
本研究旨在探討新手與資深教師於教師信念、專業承諾、與班級經營效能上的差異與關係。以臺灣公立國中及高中150 位新手教師與152 位資深教師為研究對象,使用問卷調查法,運用描述性
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/22bf24341d4443b98bf88633433debe4
Publikováno v:
Distances et Médiations des Savoirs, Vol 12 (2015)
Teaching practices are discussed here in relation to the issue of information taken in complex teaching situations, as defined by Doyle (1986). We develop a theoretical approach based on three points: the model of teacher’s thought during classroom
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9756b280cbcf4355bddd919baab3d70b
Publikováno v:
教育学部紀要 = Journal of the School of Education. 12:175-188
Autor:
Löfgren, Kent, Niemi, Esa, Mäkitalo-Siegl, Kati, Mekota, Anna-Maria, Ojala, Mikko, Fischer, Frank, Kahlert, Joachim, Cernochova, Miroslava, Achterberg, Frits, Haak, Els, Peltonen, Antti, Prokysek, Milos, Heikkinen, Pia
In a European-wide effort to improve the professional development of teachers, the 2AgePro project was conducted from November 2008 to October 2010. One of its goals was to develop and test different forms of intergenerational teacher collaboration a
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-74409
Autor:
Yamaguchi, Seikei
Publikováno v:
北海道大学大学院教育学研究院紀要. 133:69-89
本研究の目的は,高等学校における先輩教員と初任期の教員の同僚関係について,先輩教員の初任期の教員へのまなざしに着目し検討することである。学校現場に初めて赴任した初任期
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Image of the modern pedagogue; No. 4 (181) (2018): Manager of the New Ukrainian School; 27-30
Wizerunek współczesnego pedagoga; Nr 4 (181) (2018): Менеджер Нової української школи; 27-30
Імідж сучасного педагога; № 4 (181) (2018): Менеджер Нової української школи; 27-30
Wizerunek współczesnego pedagoga; Nr 4 (181) (2018): Менеджер Нової української школи; 27-30
Імідж сучасного педагога; № 4 (181) (2018): Менеджер Нової української школи; 27-30
This article describes the requirements for the teaching staff, which are contained in the Polish legal framework and the internal documents of higher education institutions. Described posts that may be held by teaching staff in accordance with the L
Publikováno v:
Distances et Médiations des Savoirs
Distances et Médiations des Savoirs, CNED-Centre national d'enseignement à distance, 2016
Distances et Médiations des Savoirs, Vol 12 (2015)
HAL
Distances et Médiations des Savoirs, CNED-Centre national d'enseignement à distance, 2016
Distances et Médiations des Savoirs, Vol 12 (2015)
HAL
Les pratiques d’enseignement sont ici étudiées en rapport avec la question de la prise d’informations dans les situations complexes d’enseignement, telles que les a définies Doyle (1986). Nous développons une approche théorique autour de t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::081d0b7dcecebc43d6cc64c3e41ec345
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01753408
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01753408
Autor:
Raju, Dhushyanth
Sri Lanka is increasingly seeking to ensure that its public school system not only delivers greater shares of students who have completed higher secondary and tertiary education, but also that all students obtain a much better education. Raising teac
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2456::157866f2deb36f359edf4e040ad5556d
https://hdl.handle.net/10986/24225
https://hdl.handle.net/10986/24225