Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"SCHOOL CLUSTERS"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dr. Anita Balasaheb Khaire
In the present scenario, the Indian education system faces challenges like a shortage of teachers, an increase in the number of small schools, an increase in the number of single-teacher schools and a shortage of infrastructural facilities. Because o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::44f39507620513558b0cf7f0e8a6d3df
Autor:
Cecilia Bocchio
Publikováno v:
Revista de estudios teóricos y epistemológicos en política educativa, Vol 1, Iss 2, Pp 353-372 (2016)
This article presents results of a doctoral thesis framed in the Portuguese educational policy of School Clusters (SC). Since 2010, the SC represents a new regulatory model of school organization that brings together multiple schools, at all levels o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/348a296787f54b53bfd34bc51afc6742
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Análise Social; Vol. 55 N.º 237 (2020); 748-774
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Análise Social; Vol. 55 N.º 237 (2020); 748-774
A racionalização do sistema escolar português, ocorrida nos últimos vinte anos, operou uma profunda reconfiguração da rede, da tipologia dos estabelecimentos e da sua gestão. Estudou-se o processo de construção dos agrupamentos de escolas e
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7fd81ac070998721e606df93a06d1597
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Dissertação de mestrado em Ciências da Educação (área de especialização em Administração Educacional)
As políticas educativas em Portugal revelam, nos últimos anos, uma tentativa de convergência com as agendas da União Europeia, na
As políticas educativas em Portugal revelam, nos últimos anos, uma tentativa de convergência com as agendas da União Europeia, na
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______307::84b147691d614903cd80686aa66132ef
https://hdl.handle.net/1822/80318
https://hdl.handle.net/1822/80318
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
ICERI Proceedings.
Since 2010, most Portuguese public schools are organized in what the Portuguese government calls Agrupamentos de Escolas (schools’ groups or clusters). A school cluster is an organisational unit with its own administrative and management bodies, ma
Autor:
Bocchio, Cecilia
Publikováno v:
Revista de estudios teóricos y epistemológicos en política educativa, Vol 1, Iss 2, Pp 353-372 (2016)
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 1 n. 2 (2016); 353-378
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
instacron:ReLePe
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 1 n. 2 (2016); 353-378
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
instacron:ReLePe
This article presents results of a doctoral thesis framed in the Portuguese educational policy of School Clusters (SC). Since 2010, the SC represents a new regulatory model of school organization that brings together multiple schools, at all levels o