Zobrazeno 1 - 10
of 4 105
pro vyhledávání: '"SCHOOL ANXIETY"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yuru Du, Jianqiang Wang, Ziyan Wang, Jiuying Liu, Shaoxiong Li, Jing Lv, Yuhan Peng, Shining Chang, Miaomiao Li, Huan Liu, Xuan Liu, Xuezhu Yu, Youdong Li
Publikováno v:
Frontiers in Public Health, Vol 12 (2024)
BackgroundRecent years have seen an increase in school refusal behavior among adolescents, potentially due to factors like excessive short-form video viewing, bullying, and school anxiety. Limited research has investigated how these factors contribut
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5a47308e985f4413bb13e37e507e5f53
Autor:
Mariola Giménez Miralles, Miriam Martín Galán, Virginia Narcisa Ortega Sandoval, José Daniel Álvarez Teruel
Publikováno v:
INFAD, Vol 1, Iss 1 (2024)
School refusal has important repercussions on the lives of children and adolescents, seriously affecting their personal, academic, and social adjustment. Negative attitudes towards school can be caused simultaneously for several reasons and, due to t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/10bb59b569ff405197ca61f3c18c8ae8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gesa Beele, Paula Liesong, Sabine Bojanowski, Kristian Hildebrand, Malte Weingart, Julia Asbrand, Christoph U Correll, Nexhmedin Morina, Peter J Uhlhaas
Publikováno v:
JMIR Mental Health, Vol 11, p e56235 (2024)
BackgroundVirtual reality exposure therapy (VRET) is a promising treatment approach for anxiety disorders. However, while its efficacy has been demonstrated in adults, research on the efficacy of VRET in the treatment of adolescents with anxiety diso
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/913bc2727f1c43cf96f4be2f4f5583af
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms.
Autor:
Fernández-Sogorb, Aitana1 (AUTHOR), Sanmartín, Ricardo1 (AUTHOR) ricardo.sanmartin@ua.es, Vicent, María1 (AUTHOR), Gonzálvez, Carolina1 (AUTHOR), Ruiz-Esteban, Cecilia2 (AUTHOR), García-Fernández, José Manuel1 (AUTHOR)
Publikováno v:
PLoS ONE. 1/21/2022, Vol. 17 Issue 1, p1-13. 13p.
Autor:
Beckmann, Emily A.1 (AUTHOR) beckmaea@mail.uc.edu, Jastrowski Mano, Kristen E.1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Psychology in the Schools. Jul2023, Vol. 60 Issue 7, p2540-2563. 24p. 2 Diagrams, 10 Charts.