Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"S.V. Alekhina"'
Autor:
S.V. Alekhina, A.Yu. Shemanov
Publikováno v:
Клиническая и специальная психология, Vol 12, Iss 3, Pp 213-233 (2023)
The role of parents as participants in educational relations, and especially in the context of inclusive education, has attracted the attention of researchers for a long time, and this attention does not weaken, confirming the importance of this topi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/858ffe82eac84270a804bb8c97b4428b
Publikováno v:
Психологическая наука и образование, Vol 28, Iss 3, Pp 33-46 (2023)
The work presents the results of approbation of the approach to expert evaluation of inclusive practices in educational institutions developed at the Institute for Problems of Inclusive Education of the Moscow State University of Psychology and Educa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74dbb05ef978478ea92df79f12742ad6
Autor:
T.A. Yudina, S.V. Alekhina
Publikováno v:
Современная зарубежная психология, Vol 11, Iss 4, Pp 41-50 (2022)
The purpose of the article is to analyze the problems of psychological assessment of the school students’ social competence in inclusive education according to evidence-based approach, which implies the link between science and practice. The articl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5ff3b027e3ad451694f65b4689ece6ea
Publikováno v:
Психологическая наука и образование. 27:69-84
The article focuses on the problem of modeling inclusive educational environment as a complex system object in which the system-forming relation is the connection between support and active participation of all participants of the educational environ
Age Dynamics of Social Situation of Development in Elementary School Students in Inclusive Education
Autor:
S.V. Alekhina, T.A. Yudina
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 17, Iss 3, Pp 135-142 (2021)
The article presents results of an empirical study of the age dynamics of the social situation of develop¬ment in primary school students in inclusive education. The study sample consisted of 328 children aged from 7 to 11, including 18 children wit
Publikováno v:
SPECIALUSIS UGDYMAS / SPECIAL EDUCATION. 1:33-60
The article describes the inclusive paradigm as a methodological basis for changes in educational policy, practice and culture.The authors analyze the problems of comprehension the new paradigm by professionals in the pedagogical sphere, related to t
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
S.V. Alekhina
Publikováno v:
Современная зарубежная психология. 7:5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.