Zobrazeno 1 - 10
of 51
pro vyhledávání: '"S. Rusconi Serpa"'
Autor:
V. C. Pointet Perizzolo, J. Glaus, C. R. Stein, E. Willheim, M. Vital, E. Arnautovic, K. Kaleka, S. Rusconi Serpa, F. Pons, Dominik A. Moser, D. S. Schechter
Publikováno v:
European Journal of Psychotraumatology, Vol 13, Iss 1 (2022)
Background Previous studies demonstrated that when the violence-exposed child becomes a mother and interacts with her own child during early sensitive periods for social-emotional development, she may have difficulties providing sensitive responsiven
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/52dae91602fb4882a52543f88021a0ba
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
M.J. Hervé, C. Desvignes, Bérengère Beauquier-Maccotta, Lisa Ouss, B. Quirot, S. Rusconi-Serpa
Publikováno v:
Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence. 68:303-307
Resume La guidance interactive est une technique de psychotherapie parent–enfant. Initialement developpee par Susan Mc Donough aux Etats-Unis, pour soutenir l’alliance aupres des parents en grandes difficultes. Elle a ensuite montre sont efficaci
Autor:
M.-J. Hervé, V. Maurice, L. Gamon, S. Rusconi Serpa, D. Trojan, N. Guedeney, S. Tereno, A. Guedeney, M. Myquel, A. Fernandez, J.-P. Raynaud, F. Poinso, M. Maury, D. Purper-Ouakil, M.-C. Picot
Publikováno v:
L'Encephale.
Several studies have shown that in young children, behavioural and/or emotional disorders are more difficult to manage than regulatory disorders. Moreover, data are lacking on outcome predictive factors. This article presents a short synthesis of pre
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Francesca Suardi, E. Arnautovic, Marylène Vital, Aurelia Manini, Marianne Gex-Fabry, V.C. Pointet Perizzolo, R. Torrisi, Daniel S. Schechter, S. Rusconi Serpa
Publikováno v:
Research in Developmental Disabilities, Vol. 82 (2018) pp. 67-78
Objectives This study aimed to understand if maternal interpersonal violence-related posttraumatic stress disorder (IPV-PTSD) is associated with delayed language development among very young children (“toddlers”). Methods Data were collected from
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c110c8f3bdd992b536e0e99d9bfbf701
https://archive-ouverte.unige.ch/unige:135142
https://archive-ouverte.unige.ch/unige:135142
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.