Zobrazeno 1 - 10
of 150
pro vyhledávání: '"S. Bjarnason"'
Autor:
Dóra S. Bjarnason
This is a qualitative study into the experiences of parents of disabled children in Iceland in the period 1974-2007. Hardly any formal support was available to these families in 1974.In 2007 the formal support system shaped by social and educational
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dóra S. Bjarnason
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Disability Research, Vol 7, Iss 2, Pp 109-128 (2011)
This paper is based on one part of an extensive research project, conducted in 1998–2002, into young disabled adults in Iceland who have grown up with the ideology of integration and inclusion enshrined in law. This is a qualitative study of the ex
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7e6ba031f6a453d8b30c2f699bee8e3
Autor:
Dóra S. Bjarnason
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Disability Research, Vol 4, Iss 2, Pp 156-189 (2009)
This paper deals with young adults’ perspectives and experiences of growing up with a variety of impairments in Iceland, and how they impact the young disabled adults’ approach to the status of adulthood. The paper is based on a qualitative study
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e30d90bc21f46cfad568ac4c03ea139
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dóra S. Bjarnason
Publikováno v:
Educare, Iss 4 (2009)
This article takes up some of the ethical issues at stake when qualitative inquiry involves people in vulnerable situations, such as the young, the very old, the sick or disabled or minority groups – people, in short, who are often labelled as “t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/34f58819621e4df0ad257b8a9cf74b50
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Journal of Special Needs Education. 29:491-504
Inclusive education policy, now the norm in many parts of the world including Iceland, is highly dependent on teachers for its successful implementation. Research on inclusion often attempts to identify teachers’ attitudes of inclusion (against/for
Autor:
Dóra S. Bjarnason
Publikováno v:
International Studies in Sociology of Education. 23:383-389