Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"S. Bidal"'
Autor:
D. García Ruiz, S Bidal, Steffen Peldschus, B. Pérez Magallón, A. Mansilla Gallo, Erich Schuller
Publikováno v:
International Journal of Crashworthiness. 15:1-15
The problem of injuries to motorcyclists caused by impacts with roadside barriers is not a recent issue (S. Peldschus, E. Schuller, J. Koenig, M. Gaertner, D. Garcia, and A. Mansilla, Technical bases for the development of a test standard for impacts
Autor:
Michel Behr, S. Bidal, Claude Cavallero, Lionel Thollon, Thierry Serre, H. S. Kang, Pierre-Jean Arnoux, Kambiz Kayvantash, Christian Brunet
Publikováno v:
Computer Methods in Biomechanics and Biomedical Engineering. 6:263-273
In order to investigate injury mechanisms, and to provide directions for road safety system improvements, the HUMOS project has lead to the development of a 3D finite element model of the human body in driving position. The model geometry was obtaine
Publikováno v:
International Journal of Crashworthiness
International Journal of Crashworthiness, Taylor & Francis, 2010, 15 (2), p190-199. ⟨10.1080/13588260903102062⟩
International Journal of Crashworthiness, Taylor & Francis, 2010, 15 (2), p190-199. ⟨10.1080/13588260903102062⟩
A study sponsored by National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) in 1981 showed that the most deadly injuries to the accident victims were injuries of the chest and head. In this context, the present paper focuses on the use of the numeric
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d635ef81c1f0a9f4d377c2461f0ae203
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00849866
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00849866
Autor:
L. Chabert, C. Cavallero, C. Brunet, F. Durand, T. Serre, J. Bonnoit, S. Bidal, S. Ghannouchi, M. Behr
Publikováno v:
Surgical and radiologic anatomy : SRA. 24(6)
A three-dimensional (3D) virtual human body in seated position can be used in a wide range of applications such as basic or clinical research. A male cadaver placed in the driving position in a car cockpit was frozen. Strictly parallel 5 mm thickness
Autor:
K. Kayvantash, S. Bidal
Publikováno v:
Journal of Biomechanics. 39:S167
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.