Zobrazeno 1 - 10
of 44
pro vyhledávání: '"S, Bezuidenhout"'
Publikováno v:
Pythagoras, Vol 43, Iss 1, Pp e1-e8 (2022)
The current quantitative study, a naturalistic field experiment, was conducted in a public primary school in Soweto, Johannesburg, with the objective to examine how children’s achievement on four assessments at the beginning of Grade R, namely thei
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/61f1d2f7b3c24190b6270741f49dad3e
Autor:
Hanrie S. Bezuidenhout
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 12, Iss 1, Pp e1-e9 (2022)
Background: Early numeracy development is supported by linguistic features such as mathematics-specific vocabulary. Researchers have established a link between the amount and quality of children’s exposure to mathematics-specific vocabulary and the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c0cdd1c9dba4b9d8d01156df19892a0
Autor:
Hanrie S. Bezuidenhout
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 11, Iss 1, Pp e1-e10 (2021)
Background: The South African Department of Basic Education (DBE) aims to expand science, technology, engineering and mathematics (STEM) learning in the national curriculum through a Digital Skills for All Curriculum (DSfAC) for Grade R – 9. The DS
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/93e667bd6fcc41668837fc2bd6d7da7b
Autor:
Hanrie S. Bezuidenhout
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 10, Iss 1, Pp e1-e10 (2020)
Background: In South Africa, many children learn mathematics in English, which is often not a home language. This type of linguistic situation intersects with their learning environments, their numeracy attainment and their executive functions. Ultim
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/da57d8bfb9c64ae68be470fbd039c0d9
Autor:
Hanrie S. Bezuidenhout
Publikováno v:
South African Journal of Childhood Education, Vol 8, Iss 1, Pp e1-e10 (2018)
Background: This article presents the Afrikaans translation of an originally German diagnostic test for early number concept development. The process of ‘importing’ a test to South Africa by considering linguistic-, functional-, cultural and metr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eae5afe27017477da9bb90fbd25e5fd5
Publikováno v:
South African Geographical Journal. 104:53-69
South Africa has periods of drought, which lead to water restrictions. Enhanced public awareness and understanding of water scarcity and drought might contribute to the sensible use of water resour...
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.