Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"Russian-English bilinguals"'
Autor:
Ludmila Isurin
Publikováno v:
Russian Journal of Linguistics, Vol 25, Iss 4, Pp 908-930 (2021)
The present paper discusses findings from an empirical study looking into grammatical changes of Russian as the native language under the influence of English as a foreign language in a group of Russian-English bilinguals residing in the U.S. Twenty
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c385b2de3f14ffb9c71602182c2589a
Autor:
Павловская Ирина Юрьевна, Седёлкина Юлия Георгиевна, Ткачева Любовь Олеговна, Наследов Андрей Дмитриевич
Publikováno v:
Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Pedagogičeskogo Universiteta, Iss 4, Pp 147-153 (2018)
Представлен краткий обзор последних достижений фоносемантики. C позиций лингвистики описывается процедура и результаты психосемантич
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d5bceac61b14f2aac89ddc4c26eb600
Language Dominance, Verbal Fluency, and Language Control in two Groups of Russian–English Bilinguals
Autor:
Elena Shishkin, Peter Ecke
Publikováno v:
Languages, Vol 3, Iss 3, p 27 (2018)
This study explored language dominance, verbal fluency, and language control abilities of two groups of younger and older Russian–English bilinguals who had spent similar amounts of time as immigrants in the U.S. Verbal fluency tasks (based on lett
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/40939f57cca54d508cb5eb148203c6bd
Publikováno v:
Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Pedagogičeskogo Universiteta, Iss 4, Pp 147-153 (2018)
Представлен краткий обзор последних достижений фоносемантики. C позиций лингвистики описывается процедура и результаты психосемантич
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Olessia Jouravlev, Debra Jared
Publikováno v:
Brain and Mind Institute Researchers' Publications
The present experiment examined the use of parafoveally presented first-language (LI) orthographic and phonological codes during reading of second-language (L2) sentences in proficient Russian-English bilinguals. Participants read English sentences c
Autor:
Irina Temnikova, Olga V. Nagel
Publikováno v:
Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2015. Vol. 200. P. 381-386
By this study we intend to contribute to understanding the role lexical and semantic information play across languages (the native language L1 and the second language L2) during the early stages of word recognition. Our study focuses on lexical and s
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::591bbd5ff30c5ebdb000f1e87e25bdc1
http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000518794
http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000518794
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.