Zobrazeno 1 - 10
of 740
pro vyhledávání: '"Russian language lessons"'
Publikováno v:
Izvestiâ Ûžnogo Federalʹnogo Universiteta: Filologičeskie Nauki, Vol 27, Iss 4, Pp 185-194 (2024)
The article deals with the problem of teaching appeals in the lessons of the Russian language in the interrelation of three aspects: linguistic, communicative-pragmatic and linguoculturological. a model of a multicomponent exercise is presented, whic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bd5861e267e448c397c0fc0c123dd4f1
Autor:
Чункурова, З. К.1 shonova_zarina@mail.ru, Латаева, А. К.2 nastya_latayeva16@mail.ru, Катанова, Е. Т.1 liza.katanova.1986@mail.ru
Publikováno v:
Bulletin of the L.N. Gumilyov Eurasian National University. Pedagogy. Psychology. Sociology Series. 2024, Vol. 148 Issue 3, p151-169. 19p.
Autor:
Irina A. Sotova, Daria S. Kvashnina
Publikováno v:
Russian Language Studies, Vol 21, Iss 4, Pp 503-521 (2023)
The relevance of the research is due to the importance of forming a scientific linguistic picture of the world in the Russian language lessons as a cognitive component of the students’ linguistic worldview and to the need of developing linguistic-m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7043847efccd465a9874df09a2010e33
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Violetta V. Markova, Elena V. Sheiko
Publikováno v:
Izvestiâ Ûžnogo Federalʹnogo Universiteta: Filologičeskie Nauki, Vol 27, Iss 1, Pp 168-178 (2023)
The article is devoted to the study of such verbal categories as aspect and tense by students with mental delay in the 5th grade of a general education school in conditions of co-education with schoolchildren without developmental features within the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/03cf3c1a30d943849bffaf1524b2714f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Филологический класс, Iss 2 (52), Pp 118-124 (2018)
The article is devoted to one of the most important problems of teaching Russian — a problem of spelling competence of middle school students. As a means of increasing of the level of spelling literacy, it is offered to use a method including the e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b9393814291f492d86be7c074025fce9