Zobrazeno 1 - 10
of 366
pro vyhledávání: '"Route learning"'
Publikováno v:
Frontiers in Cognition, Vol 3 (2024)
IntroductionThere has been a growing interest in the role of innate curiosity on facets of human cognition, such as in spatial learning and memory. Yet, it is unclear how state level curiosity evoked by the current environment could interact differen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0eb847a99f5461ca23dc456fcd62fef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 6, Iss 1, Pp 41-41 (2023)
Primacy and recency features of serial memory are a hallmark of typical memory functions that have been observed for a wide array of tasks. Recently, the ubiquity of this serial position effect has been supported for objects learned during navigation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ca70b6cc63c04133a5d5fdc4c385b882
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Route-learning, considered from an ecological approach to perception, is posited to involve the detection of information over time that specifies a path from one location to another. The study examines whether the use of a visual navigational system
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a1dc454f26064c91a5a43e44db150c94
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Analyzing navigational abilities and related aspects in individuals with Down syndrome (DS) is of considerable interest because of its relevance to everyday life. This study investigates path learning, the conditions favoring it, and the cognitive ab
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7730f1526c7347739669fc5a0b8e3b15
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 14 (2020)
Environment learning is essential in everyday life. In individuals with Down syndrome (DS), this skill has begun to be examined using virtual exploration. Previous studies showed that individuals with DS can learn and remember paths in terms of seque
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7bb1b7d8be2f4703b5eb0510d558b4e0
Autor:
Martina Laczó, Jan M. Wiener, Jana Kalinova, Veronika Matuskova, Martin Vyhnalek, Jakub Hort, Jan Laczó
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 11, Iss 11, p 1421 (2021)
Age-related spatial navigation decline is more pronounced in patients with mild cognitive impairment (MCI) and Alzheimer’s disease (AD) dementia. We used a realistic-looking virtual navigation test suite to analyze different aspects of visuospatial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/226695d8bee7423f8e07dd7d8bd1157a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.