Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"Rotor helicopters"'
Autor:
Sal, Firat
Publikováno v:
Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 2020, Vol. 92, Issue 3, pp. 398-403.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/AEAT-10-2019-0205
Publikováno v:
The Journal of Engineering (2019)
This paper presents an analysis and performance of a LQR control algorithm for quadrotor helicopters. For a successful analysis, first the dynamic model has been developed for the quadcopter and then the controller was designed, tuned, and tested. In
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/44b1628f93364d57b42f3513b92efd88
Autor:
Firat Sal
Publikováno v:
Aircraft Engineering and Aerospace Technology. 92:398-403
WOS: 000511106100001
Purpose This paper aims to present novel results for trajectory tracking of tandem-rotor helicopters via variance-constrained controllers. Design/methodology/approach Regarding these purposes, linearized tandem-rotor helicop
Purpose This paper aims to present novel results for trajectory tracking of tandem-rotor helicopters via variance-constrained controllers. Design/methodology/approach Regarding these purposes, linearized tandem-rotor helicop
Autor:
Bartels, Marcus
Publikováno v:
Dr. Hut (2020)
Diese Dissertation behandelt die verteilte Regelung von Multi-Agenten-Systemen mit Formationsflügen als Schwerpunkt. Ein wesentlicher Beitrag ist ein neuer Ansatz zur Reglersynthese auf der Grundlage einer Deskriptordarstellung des Multi-Agenten-Sys
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f47085644ddcf91f13087f34efb6de22
In dieser Arbeit wird das Problem der kooperativen Regelung zur Quellensuche und Verfolgung von Niveaulinien für Multi-Agenten-Systeme behandelt, die über eine beschränkte ungerichtete Topologie vernetzt sind. Für diesen Zweck werden verteilte Re
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::764620911f0ef8e08712542beed9ce7c
Publikováno v:
Control Engineering Practice. 18:936-943
This paper considers two-input, two-output nonlinear adaptive model following control of a 3-DOF (degree-of-freedom) tandem rotor model helicopter. The control performance is studied by real time implementation of the control algorithms in an actual
Autor:
Poyi, Gwangtim Timothy
Quad-rotor helicopters are agile aircraft which are lifted and propelled by four rotors. Unlike traditional helicopters, they do not require a tail-rotor to control yaw, but can use four smaller fixed-pitch rotors. However, without an intelligent con
Externí odkaz:
http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.633683
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.