Zobrazeno 1 - 10
of 97
pro vyhledávání: '"Rollett Wolfram"'
Autor:
Scharenberg Katja, Rollett Wolfram
Publikováno v:
Swiss Journal of Sociology, Vol 49, Iss 2, Pp 291-314 (2023)
Tracking leads to differential developmental environments resulting in educational inequalities. We investigated whether tracking and school composition affect students’ transition to post-compulsory education. Based on data of two Swiss school-lea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8edefac1a4fc4a6686c1b664db09e8b8
Autor:
Graichen, Martina, Mikelskis-Seifert, Silke, Hinderer, Linda, Scharenberg, Katja, Rollett, Wolfram
Publikováno v:
Education Sciences; Jun2024, Vol. 14 Issue 6, p632, 19p
Publikováno v:
Bildung und Erziehung; May2023, Vol. 76 Issue 2, p189-206, 18p
Das Bundeministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung führte mit dem Schuljahr 2018/19 österreichweit die verbindliche Übung Digitale Grundbildung im Umfang von einer Wochenstunde in der Sekundarstufe I (5. bis 8. Schulstufe) ein (BGBl. II
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::3fbb0b02c6b9d043136a70851747d7fd
Autor:
Mainhard, Tim, Bijlsma, Hannah, van der Lans, R. M., den Brok, Perry, Rollett, Wolfram, Röhl, Sebastian
This chapter discusses student perceptions in terms of three psychometric perspectives that dominate contemporary research on teaching quality, namely, Classical Test Theory (CTT), Item Response Theory (IRT) and Generalizability Theory (GT). These pe
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______101::3b189d67795dbc0c0a64162e6527767f
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/415797
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/415797
Publikováno v:
Zeitschrift für Bildungsforschung; Aug2022, Vol. 12 Issue 2, p353-368, 16p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Scharenberg, Katja1 katja.scharenberg@soz.unibe.ch, Rollett, Wolfram2 wolfram.rollett@ph-freiburg.de, Bos, Wilfried3 officebos@ifs.tu-dortmund.de
Publikováno v:
Unterrichtswissenschaft (Julius Beltz GmbH & Co. KG Beltz Juventa). 2015, Vol. 43 Issue 2, p101-119. 19p.