Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"Ritari, Antti"'
Battery-hybrid power source architectures can reduce fuel consumption and emissions for ships with diverse operation profiles. However, conventional control strategies may fail to improve performance if the future operation profile is unknown to the
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2307.06184
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Coraddu, Andrea, Gil, Antoni, Akhmetov, Bakytzhan, Yang, Lizhong, Romagnoli, Alessandro, Ritari, Antti, Huotari, Janne, Tammi, Kari
Publikováno v:
In Sustainable Energy Systems on Ships 2022:197-232
Funding Information: Funding: This research was funded by the Aalto University School of Engineering doctoral school. Publisher Copyright: © 2020 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland. We present a novel convex optimisation model for shi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______661::a770361295b4857ec4284658a7860002
https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/108963
https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/108963
Publikováno v:
Journal of Marine Science and Engineering, Vol 9, Iss 730, p 730 (2021)
Huotari, J, Manderbacka, T, Ritari, A & Tammi, K 2021, ' Convex optimisation model for ship speed profile : Optimisation under fixed schedule ', Journal of Marine Science and Engineering, vol. 9, no. 7, 730 . https://doi.org/10.3390/jmse9070730
Journal of Marine Science and Engineering
Volume 9
Issue 7
Huotari, J, Manderbacka, T, Ritari, A & Tammi, K 2021, ' Convex optimisation model for ship speed profile : Optimisation under fixed schedule ', Journal of Marine Science and Engineering, vol. 9, no. 7, 730 . https://doi.org/10.3390/jmse9070730
Journal of Marine Science and Engineering
Volume 9
Issue 7
We present a novel convex optimisation model for ship speed profile optimisation under varying environmental conditions, with a fixed schedule for the journey. To demonstrate the efficacy of the proposed method, a combined speed profile optimisation
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energies, Vol 13, Iss 4748, p 4748 (2020)
We present a novel methodology for the control of power unit commitment in complex ship energy systems. The usage of this method is demonstrated with a case study, where measured data was used from a cruise ship operating in the Caribbean and the Med
Publikováno v:
Energies, Vol 13, Iss 2117, p 2117 (2020)
This study investigates the potential of improving the energy efficiency and reducing the lifecycle costs of electric city buses with multispeed gearboxes. A two-speed dual clutch gearbox and a continuously variable transmission were studied and comp
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.