Zobrazeno 1 - 10
of 243
pro vyhledávání: '"Rimehaug A"'
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 23, Iss 1, Pp 1-13 (2023)
Abstract Mental health problems and lower Quality of Life (QoL) are more common in deaf and hard-of-hearing – (D)HH – children than in typically hearing (TH) children. Communication has been repeatedly linked to both mental health and QoL. The ai
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/22fb23aa92b24be9af7fe8da04f54f69
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Atle E Rimehaug, Alexander J Stasik, Espen Hagen, Yazan N Billeh, Josh H Siegle, Kael Dai, Shawn R Olsen, Christof Koch, Gaute T Einevoll, Anton Arkhipov
Publikováno v:
eLife, Vol 12 (2023)
Local field potential (LFP) recordings reflect the dynamics of the current source density (CSD) in brain tissue. The synaptic, cellular, and circuit contributions to current sinks and sources are ill-understood. We investigated these in mouse primary
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3a4020f2608945f28bfec60e0d95b7e2
Autor:
Leipoldt, Jonathan D., Harder, Annemiek T., Kayed, Nanna S., Grietens, Hans, Rimehaug, Tormod
Publikováno v:
In Children and Youth Services Review March 2022 134
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 9, Iss 1, Pp 1-14 (2021)
Abstract Background Several studies have assessed the Quality of Life (QoL) in Deaf and hard-of-hearing (DHH) children and adolescents. The findings from these studies, however, vary from DHH children reporting lower QoL than their typically hearing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/997a86e1c65f4409851a96e21e0b091d
Autor:
Tormod Rimehaug, Silja Berg Kårstad
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
BackgroundThe association between language and mental health may be connected to several aspects of language. Based on the known associations, emotional vocabulary could be an important contribution to mental health and act as a risk, protective or r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1f45b9542624c4cb3c609ccc4218ee5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Leipoldt, Jonathan D., Harder, Annemiek T., Kayed, Nanna S., Grietens, Hans, Rimehaug, Tormod
Publikováno v:
In Children and Youth Services Review April 2019 99:429-440