Zobrazeno 1 - 10
of 47
pro vyhledávání: '"Riga, Fran"'
Publikováno v:
Teacher Development; Apr2024, Vol. 28 Issue 2, p195-214, 20p
Publikováno v:
SN Social Sciences
There has been concern about the attractiveness of science-based careers to many adolescent learners, and it has been suggested that school science may not always recognise or engage personal values that are important to young people in making life c
Secondary age students were asked about some science-related careers, using an interviews-about- scenarios technique.This article reflects on students’ comments relating to the nature of scientific knowledge. Some comments reflected the aim of scie
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f1a457bec397a7fd99427e673c8b457c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Billingsley, Berry1 (AUTHOR) b.billingsley@reading.ac.uk, Riga, Fran2 (AUTHOR), Taber, Keith S.2 (AUTHOR), Newdick, Helen1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Curriculum Journal. Jul2014, Vol. 25 Issue 3, p372-395. 24p. 1 Chart.
Publikováno v:
School Science Review; Sep2020, Vol. 102 Issue 378, p65-70, 6p
Autor:
Taber, Keith S, Ruthven, Kenneth, Mercer, Neil, Riga, Fran, Luthman, Stefanie, Hofmann, Riikka
This article describes an attempt to integrate teaching about an aspect of science ‘content’ with an aspect of the nature of science (NOS), through the development of a practical research-informed teaching module for use in key stage 3 (ages 11
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______109::fbb3a71e626e5f2a90bfeb49948a2e8e
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/255929
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/255929
Publikováno v:
Billingsley, B, Brock, R, Taber, K & Riga, F 2016, ' How students view the boundaries between their science and religious education concerning the origins of life and the universe ', Science Education, vol. 100, no. 3, pp. 459-482 . https://doi.org/10.1002/sce.21213
Internationally in secondary schools, lessons are typically taught by subject specialists, raising the question of how to accommodate teaching which bridges the sciences and humanities. This is the first study to look at how students make sense of t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::a09de9f5dd38fda86958b94fe8394402
https://centaur.reading.ac.uk/45900/9/BILLINGSLEY_et_al-2016-Science_Education.pdf
https://centaur.reading.ac.uk/45900/9/BILLINGSLEY_et_al-2016-Science_Education.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.