Zobrazeno 1 - 10
of 78
pro vyhledávání: '"Rieger, Georg"'
Publikováno v:
Journal for STEM Education Research; Aug2024, Vol. 7 Issue 2, p307-323, 17p
Autor:
McCutcheon, Murray W., Rieger, Georg W., Young, Jeff F., Dalacu, Dan, Poole, Philip J., Williams, Robin L.
We demonstrate tunable frequency-converted light mediated by a chi-(2) nonlinear photonic crystal nanocavity. The wavelength-scale InP-based cavity supports two closely-spaced localized modes near 1550 nm which are resonantly excited by a 130 fs lase
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/0910.0041
Autor:
McCutcheon, Murray W., Rieger, Georg W., Young, Jeff F., Dalacu, Dan, Frederick, Simon, Poole, Philip J., Williams, Robin L.
Second-harmonic and sum-frequency mixing phenomena associated with 3D-localized photonic modes are studied in InP-based planar photonic crystal microcavities excited by short-pulse radiation near 1550 nm. Three-missing-hole microcavities that support
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/physics/0612111
Autor:
McCutcheon, Murray W., Young, Jeff F., Rieger, Georg W., Dalacu, Dan, Frederick, Simon, Poole, Philip J., Aers, Geof C., Williams, Robin L.
Polarization-resolved second-harmonic spectra are obtained from the resonant modes of a two-dimensional planar photonic crystal microcavity patterned in a free-standing InP slab. The photonic crystal microcavity is comprised of a single missing-hole
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/physics/0601021
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rieger, Georg W., Heiner, Cynthia E.
Publikováno v:
Journal of College Science Teaching, 2014 Mar 01. 43(4), 41-47.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/43632011
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of College Science Teaching, 2007 Jan 01. 36(4), 45-49.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/42992942
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.