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Autor:
Richard Kellersmann
Publikováno v:
Geriatrische Nephrologie ISBN: 9783662656471
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b3677d026ac2b39c273c53b54ea01481
https://doi.org/10.1007/978-3-662-65648-8_34
https://doi.org/10.1007/978-3-662-65648-8_34
Publikováno v:
Gefässchirurgie. 26:497-501
Die Versorgung eines terminal niereninsuffizienten Patienten mit einem funktionierenden Gefaszugang ist Grundlage, ihm durch die Hamodialyse langfristig ein Uberleben zu ermoglichen. Die Qualitat dieses Gefaszugangs und die damit verbundenen Prozesse
Autor:
Giovanni Torsello, Luca Bertoglio, Richard Kellersmann, Jan J. Wever, Hans van Overhagen, Konstantinos Stavroulakis, Jean-Pierre Becquemin, Christoph Bühler, Roberto Chiesa, Enrico Cieri, Gioacchino Coppi, Mariano de Blas, Nuno Dias, Eric Ducasse, Ignacio Garcia, Mohamad Hamady, Arnaldo Ippoliti, Bob Knippenberg, Ralf Kolvenbach, Raghuram Lakshminarayan, Antonio Lorido, Dominique Midy, Nilo Mosquera, Alexander Oberhuber, Gabriele Pogany, Carlo Pratesi, Tim Resch, Vincenc Riambau, Håkan Roos, Jost Philipp Schäfer, Dierk Scheinert, Roberto Silingardi, Sherif Sultan, Fabio Verzini, Alessio Vona, Michiel Warlé, Marald Wikkeling, Jason Wilkins
Publikováno v:
Journal of Vascular Surgery, 75, 1904-1911.e3
Journal of Vascular Surgery, 75, 6, pp. 1904-1911.e3
Journal of Vascular Surgery, 75, 6, pp. 1904-1911.e3
Item does not contain fulltext OBJECTIVE: Endovascular repair of abdominal aortic aneurysms (AAAs) using the INCRAFT AAA Stent Graft System was safe and effective in regulatory approval studies. We herein report on the 1-year results of a real-world
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b088f4c9555b6ee7b2a349271f28a7f0
https://hdl.handle.net/11380/1285787
https://hdl.handle.net/11380/1285787
Autor:
Carmen Reiher, Udo Franzke, Richard Kellersmann, Heide Lotz, Gero von Gersdorff, Mathias Schaller, Adalbert Natterer, Beate Spindler, Despina Rüssmann, Wolfgang Pommer, Markus Hollenbeck, Karsten Schlieps
Publikováno v:
Dialyse aktuell. 23:418-424
ZUSAMMENFASSUNGDie Planung eines individuell optimalen Gefäßzuganges für die Hämodialyse beginnt frühzeitig vor Beginn der Nierenersatztherapie. Im Vordergrund steht die Chancenwahrung für ein – ggf. mehrschrittiges – Shuntkonzept, das Lang
Autor:
Matthias Widmer, Richard Kellersmann
Publikováno v:
Gefässchirurgie. 26:495-496
Autor:
Richard Kellersmann
Publikováno v:
Gefässchirurgie. 23:13-18
Seit mehreren Jahrzehnten stellt der autologe Venenbypass auf Arterien des Fuses eine wichtige Option zum Extremitatenerhalt bei chronisch kritischer Extremitatenischamie, insbesondere beim Diabetiker dar. 1‑Jahres-Offenheitsraten von 50–80 % und
Autor:
Lea Frey, Daniel Vergho, Richard Kellersmann, Hubertus Riedmiller, Charis Kalogirou, Ioannis Sokolakis, Hubert Kübler, Markus Oelschlaeger
Publikováno v:
Urologia Internationalis. 101:236-239
Saphenous vein graft (SVG) aneurysms (SVGA) after renal transplantation represents a rare vascular complication with subsequent challenging multidisciplinary treatment. We present a case of a 30-year-old female who received a live donor kidney transp
Autor:
Mathias Rosenfeld, Udo Lorenz, Süleyman Ergün, Johannes Baur, Albert Busch, Christoph Otto, Richard Kellersmann, Amina Holm, Nicole Wagner
Publikováno v:
Journal of Vascular Research. 53:49-57
Topical application of elastase to induce arterial aneurysm formation is an emerging murine model of vascular disease. In the context of aortic abdominal aneurysm (AAA), angiotensin II infusion and porcine pancreatic elastase perfusion models are com
Autor:
Richard Kellersmann, Farzin Adili
Publikováno v:
Gefäßmedizin Scan. :323-338
Autor:
Stefan Köhler, Richard Kellersmann, Christian Markus, Andreas Steven Kunz, Thorsten Klink, Thorsten A. Bley, Ralph Kickuth
Publikováno v:
BJR Case Reports
Brain and Mind Institute Researchers' Publications
Brain and Mind Institute Researchers' Publications
We report the case of an intraoperatively dislodged transforaminal lumbar interbody fusion spacer with creation of a traumatic arteriovenous fistula and device migration to the pulmonary artery. Successful minimally invasive angiographic retrieval of