Zobrazeno 1 - 10
of 39
pro vyhledávání: '"Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT)"'
Autor:
Victoria A. Muller Ewald, Carolina Deifelt Streese, Joel E. Bruss, Kenneth Manzel, Lilian M. Montilla, Ilisa K. Gala, Daniel T. Tranel, Krystal L. Parker
Publikováno v:
Frontiers in Neuroscience, Vol 17 (2023)
IntroductionGiven the wide-ranging involvement of cerebellar activity in motor, cognitive, and affective functions, clinical outcomes resulting from cerebellar damage can be hard to predict. Cerebellar vascular accidents are rare, comprising less tha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7d7dff8c0f94c1894bb9d7f3c1c2b1f
Autor:
Ivana Alece Arantes Moreno, Daniela Rodrigues de Oliveira, Aline Ribeiro Borçoi, Luciana Fungaro Rissatti, Flávia Vitorino Freitas, Lidia Maria Rebolho Batista Arantes, Suzanny Oliveira Mendes, Tamires dos Santos Vieira, Bárbara Risse Quaioto, Paola Cerbino Doblas, Amanda Sgrancio Olinda, Ester Ribeiro Cunha, Joaquim Gasparini dos Santos, Júlia Assis Pinheiro, Bruna Pereira Sorroche, Adriana Madeira Alvares da Silva
Publikováno v:
Frontiers in Neuroscience, Vol 17 (2023)
Brain-derived neurotrophic factor (BDNF) gene regulation plays an important role in long-term memory formation, and the DNA methylation (DNAm) level of BDNF promoters has been associated with episodic memory deficits. Our aim was to explore the assoc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/301041dac50e4ad0b383c5d1ad94f03c
Autor:
Alexandros Afthinos, Charalambos Themistocleous, Olivia Herrmann, Hongli Fan, Hanzhang Lu, Kyrana Tsapkini
Publikováno v:
Frontiers in Neurology, Vol 13 (2022)
Recent evidence of domain-specific working memory (WM) systems has identified the areas and networks which are involved in phonological, orthographic, and semantic WM, as well as in higher level domain-general WM functions. The contribution of these
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/13da41cce30247128d9632f19fabeced
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Supraspan verbal list-learning tests, such as the Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT), are classic neuropsychological tests for assessing verbal memory. In this study, we investigated the impact of the meaning of the words to be learned on thre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8a2f516672c24a5984151b5bb74186ed
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Frontiers, 2020, 11, ⟨10.3389/fpsyg.2020.02043⟩
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Frontiers in Psychology, 2020, 11, ⟨10.3389/fpsyg.2020.02043⟩
Frontiers in Psychology, Frontiers, 2020, 11, ⟨10.3389/fpsyg.2020.02043⟩
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Frontiers in Psychology, 2020, 11, ⟨10.3389/fpsyg.2020.02043⟩
International audience; Supraspan verbal list-learning tests, such as the Rey Auditory Verbal Learning Test (RAVLT), are classic neuropsychological tests for assessing verbal memory. In this study, we investigated the impact of the meaning of the wor
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ekwall, Axel, Holm, Linnea
Our lives become longer with new advancements in medicine and technology. As a result, cognition and memory impairments will become a growing concern[23]. To be able to treat cognitive decline, dementia and related diseases, the need for early detect
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-239868