Zobrazeno 1 - 10
of 111
pro vyhledávání: '"Residual gas fraction"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Brian C. Kaul, Bryan P. Maldonado
Publikováno v:
International Journal of Engine Research. 23:198-213
Cycle-to-cycle combustion variability in spark-ignition engines during normal operation is mainly caused by random perturbations of the in-cylinder conditions such as the flow velocity field, homogeneity of the air-fuel distribution, spark energy dis
Publikováno v:
IFAC-PapersOnLine. 54:84-89
The air-fuel ratio control problem about gas engines with consideration of cylinder pressure measurement inaccuracy is researched. The affection from the measurement inaccuracy of the cylinder pressure to the estimation accuracy about the residual ga
Autor:
Madan KUMAR, Tielong SHEN
Publikováno v:
Journal of Thermal Science and Technology, Vol 11, Iss 1, Pp JTST0009-JTST0009 (2016)
In four stroke internal combustion engines, optimization of engine performance with air-fuel ratio close to stoichiometric condition is still a challenging task specially in transient operation due to cycle-to-cycle coupling of combustion phenomena a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63382e03e86b429f9934e99c176a0b59
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Xuan Khoa Nguyen, Ocktaeck Lim
Publikováno v:
2020 5th International Conference on Smart and Sustainable Technologies (SpliTech).
this paper estimates and summarized the parameters which affect the exhaust residual gases fraction and the influence of residual gas fraction on engine effective release energy, NOx emission which weren’t presented yet in the previous articles. It
Autor:
S. M. Aithal
Publikováno v:
Journal of Combustion, Vol 2018 (2018)
Initial conditions of the working fluid (air-fuel mixture) within an engine cylinder, namely, mixture composition and temperature, greatly affect the combustion characteristics and emissions of an engine. In particular, the percentage of residual gas
Publikováno v:
RiuNet. Repositorio Institucional de la Universitat Politécnica de Valéncia
instname
instname
[EN] New combustion concepts and engine designs are being currently investigated in order to comply with upcoming pollutant regulations and reduce fuel consumption. In this context, two-stroke architectures appear as a promising solution for the impl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::e02637feaa800eb48ebb6f0b8ef2ae7c
http://hdl.handle.net/10251/169180
http://hdl.handle.net/10251/169180
Autor:
Jannoun, Pascal
La quantité de gaz résiduels présents dans le cylindre d’un moteur à combustion interne a une influence important sur son fonctionnement (combustion, rendement, émissions,..) particulièrement en allumage commandé. Aujourd’hui, il est possi
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2019ECDN0010/document